Forumindex › Forums › Modellen › Omega › boordcomputer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2008 om 09:54 #17208416
hallo ik heb een omega 2.5 v6 uit 1995
maar nu gaat mijn boordcomputer raar doen als ik hem gestart heb en hij is nog koud dan doet hij het maar voor de helft de letters zijn dan haast niet leesbaar .
maar na ongeveer een half uur rijden wordt het steeds leesbaarder iedere keer gaan er dan wat meer van die letters branden en als ik ver rijdt en ongeveer 2 uur in de auto zit dan brand bijna alles naar behoren .
wie o wie kan mij vertellen wat dat zou kunnen zijn
b.v.d29 december 2008 om 10:20 #17459298Het zal vast met de kou te maken hebben,
het display van onze Omega is ook sloom als alles nog koud is.
Dit word echter sneller na +-10 minuten.
Maar deze kou doet een hoop met een auto, alles is gewoon wat sloom en dikker.Misschien heeft iemand anders nog een id wat het kan zijn?:hmmz
Succes ermee
29 december 2008 om 12:27 #17459299denk echt dat het alleen maar de kou is .
de mijne is wat dat betreft nu ook trager .gr ron
30 december 2008 om 08:23 #17459300hier hetzelfde met de kou, in het begin wat matig leesbaar en traag, maar wordt na enkele minuten vanzelf beter.
Andrew
30 december 2008 om 13:40 #17459301Hier nergens last van:D
gr
Danny
30 december 2008 om 14:40 #17459302bij mij ook niet:thumbup:thumbup
30 december 2008 om 16:42 #17459303Ook hier nergens last van (Vectra ’96 met dezelfde BC als de omega heeft)
Willem
30 december 2008 om 23:08 #17459304origineel gepost door andrew2
hier hetzelfde met de kou, in het begin wat matig leesbaar en traag, maar wordt na enkele minuten vanzelf beter.Andrew
Juist ja , op zo’n manier!!!!
En anders moeten ze ons maar es uitleggen , waardoor hun
er dan geen last van hebben, toch?:PToedeledokie en een goed 2009!!
30 december 2008 om 23:12 #17459305Dat ie iets traag is is ook alleen de eerste meters.
door de lampjes is ie zo weer op temperatuur..
bij mij zie je de trage pixels goed met het knipperen van de temperatuur.
Willem
9 november 2009 om 08:11 #17459306nu heb ik het even afgewacht maar nu is het zomer geweest en in de zomer doet hij het wel beter maar nog niet helemaal .
en nu brand er bijna helemaal niets meer.
als ik een uur gereden heb kan ik nog niks lezen .
is het veel werk om dat display te vevangen ????
of moet dan het hele daschbord eruit9 november 2009 om 08:13 #17459307Is wel te doen hoor, in een uurtje klaar…
9 november 2009 om 11:53 #17459308Ja het dashboard moet er idd uit maar dat valt best wel mee. (lijkt erger dan het is)
En misschien is het alleen maar een slecht contact achterop het display.Maar ik zit er ok aan te denken dat het display op zich misschien wel eens op kan zijn, omdat jij zegt dat deze het in de zomer ook al niet goed deed.
Maar ik zou eerst die stekker even nakijken en misschien een héééél klein beetje concactspray erop doen en wat jutteren.
Succes,
Aart9 november 2009 om 12:47 #17459309origineel gepost door Xedrah
Is wel te doen hoor, in een uurtje klaar…Heb het wel eens met 10 minuutjes gedaan, niet overdreven.
Het stelt echt niets voor als je weet in welke volgorde je moet werken, en waar je de schroefjes en stekkers moet zoeken.
9 november 2009 om 16:11 #17459310Tot mijn spijt moet ik jullie melden dat dit een los contact is in de verbinding tussen de electronica en het LCD display.
Ik kan uit ervaring zeggen dat dit zelf erg moeilijk is te repareren zo niet onmogelijk. Ik had hetzelfde probleem.
De lintkabel die de beide onderdelen verbindt gaat los zitten door kou en warmte (krimpen en uitzetten)
Eerst gaan er een paar pixels uit en na verloop van tijd steeds meer.
Ik heb toendertijd op de engelse Ebay een persoon gevonden die het geheel weer kan repareren en er ook nog een jaar garantie op geeft. Ik zal er nog eens naar zoeken maar volgens mij was zijn naam op Ebay `Vectradisplay`
Als ik hem heb gevonden dan zal ik de link hierbij plaatsen.
Hij heeft hem toen voor €75 gerepareerd. En tot nu toe werkt de MID perfect.9 november 2009 om 19:09 #174593119 november 2009 om 20:52 #17459312Moet zeggen toen mijn ommie nog reed had ik nergens last van met de mid ook niet in de winter.
Is niet zo lastig als je handig bent met electronica. Maar je moet een goede soldeerbout hebben en engele geduld.
Gr Jack
10 november 2009 om 17:04 #17459313Het is ook niet de soldeerverbinding maar de geleidende lijm op het LCD display.
10 november 2009 om 18:25 #17459314mocht je een bc zoeken. ik heb er nog diverse liggen.gr,martijn
12 november 2009 om 09:08 #17459315oke ik ga volgende week eerst even de stekkers controleren
en als dat niks helpt ga ik op zoek naar een andere
he martijn ik zag dat u er nog een paar had liggen
zijn daar nog verschillende in of waar moet ik op letten als ik er een andere in doe en wat vraagt u ervoor14 november 2009 om 12:03 #17459316oke nou ik heb hem eruit gehaald hoor best te doen in 10 min
nu is mijn vraag nog aan martijn die er nog een paar had liggen
er staat bij mij achterop GM 90 379 234
siemens 5WK7 441
zou u voor mij graag even willen kijken of u die type heeft liggen en zo ja wat moet het gaan kosten15 november 2009 om 00:09 #17459317heb je een tid of een mid erin zitten? voor een 95er heb ik deze beide liggen.gr,martijn
15 november 2009 om 07:15 #17459318volgens mij heb ik een mid
hij geeft alles aan b.v
nom verbruik
gem verbruik
rijberijk
stop watch
buitentemperatuur
en verschillende andere funkties
als lampen/koelvloeistof/remmen/ enz
dus als ik het goed gelezen heb is dat toch mid??15 november 2009 om 09:58 #17459319dan heb je een mid erin zitten.
15 november 2009 om 19:16 #17459320oke en nu
16 november 2009 om 00:56 #17459321waar kom je vandaan? doe maar via u2u ff.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.