Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › lage olie druk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2008 om 07:27 #17207871
Hallo
Ik heb een probleempje met de opel
Ik heb er een motor met 324 gr nokkenas en weber carb er op gezet.
En na aanraden van veel mensen heb ik er ook een oliekoeler opgezet.
Maar nu is de oliedruk(stationair 0.2 barr en met gas er op 1.5 barr) erg veel omlaag gegaan.
de oliekoeler wil niet open.(terwijl ie met 80 graden open hoort te gaan , en de koeler is van mocal en is nieuw)
en de olietemp ligt voor een opel redelijk hoog (110-130 graden)
de olie pomp is ook goed.
en het olieverbruik is laag , hij verbruikt bijna nietsWie weet wat de oorzaak zijn kan ??
21 oktober 2008 om 18:50 #17445910denk niet dat aan de oliekoeler ligt
een tijd terug had je ook al een probleem met de oliedruk.
kan ik me nog goed herineren.
zelfde symptonen echter toen zonder oliekoeler dus denk dat het toch iets anders is.
je eerste probleem is dus ooit verholpen zeg maar22 oktober 2008 om 06:51 #17445911ik had het idd ook al
Maar dat was toen redelijk opgelost.Maar nu is het gewoon wel heel laag.
soms lijkt het wel of ik helemaal geen oliedruk heb.Is een grotere oliepomp een oplossing ??
22 oktober 2008 om 16:56 #17445912tuurlijk niet
de oliepomp die op de 2.0E zit is er voor ontwikkeld.
zal wel raar wezen dat je daar zelf een ander op moet zetten om meer druk te krijgen.
er is gewoon iets niet goed.23 oktober 2008 om 07:05 #17445913dat er iets niet goed is is wel duidelijk.
ik had gehoop dat er opel monteurs waren op dit forum die mij helpen konden.Maar de oliepomp is ontwikkeld op de 2.0 motor.
Maar is wel meer dan een meter kabels bij gekomen en een cooler waar ook olie door heen moet.
Is de pomp daar ook op berekend dan ??23 oktober 2008 om 11:26 #17445914Is misschien het deksel van de oliepomp erg ingesleten?
23 oktober 2008 om 18:24 #17445915AnoniemLid sinds:
1 January 1970olie pomp is natuurlijk niet nieuw meer;)
dus kan best wat drukverlies hebben
n dekseltje van n diesel wil nog wel eens helpenmaar zijn niet heel gemakkelijk meer te vinden;)
23 oktober 2008 om 19:30 #17445916had je dit probleem eerder ook al? of pas nadat je de nokkenas en koeler enzo plaatste?
als de leidingen lange zijn geworden lijkt het mij dat het misschien langer duurt voordat de druk opgebouwd is, maar als deze er eenmaal is moet het volgens mij gewoon op niveau blijven.
als er wel druk is, maar niet genoeg dus en de pomp doet het goed, moet de druk ergens weg lekken. bijvoorbeeld ergens bij de pomp.
maar aangezien je een andere nokkenas heb geplaats, hoe zit het met de speling op deze nokkenas?2.0E kop? dat is tog waar de nokkenas echt in de kop zit en je hem er aan de voorkant uit moet trekken, ipv aan de bovenkant door middel van demonteren van nokkenaslagerkappen? want als het met lagerkappen zit dan kan je er ff van die plastigage tussen leggen dan om de speling te zien.
maar dat gaat dus niet als je nokkenas in de kop moet schuiven. dus als je de ouwe nokkenas nog heb, zou ik de lagertappen even heel nauwkeurig opmeten met een schroefmaat, en die maat vergelijken met de nieuwe nokkenas.een vriend van me had te veel lager speling bij z’n golfje, bij hem zaten de olie kanalen in de kop verstopt, geen olie dus in de kop, kleppen tikten ook heel erg. maar gewoon stuk doorrijden omdat hij geen tijd had om naar de garage te gaan. uiteindelijk dan tog het probleem verholpen, er kwam weer olie boven en het tikken was weg. maar zodra de motor warm was, en dus dunner, ging onder de 3000 rpm ze olie lampje branden. door zonder olie gedraait te hebben waren de nokkenaslagers te ver ingesleten en door de ontstane speling kon de olie te makkelijk er tussen weg lopen, dus geen tegen druk, daar kon de olie pomp niet tegen werken.
24 oktober 2008 om 21:10 #17445917kijk ook eens bij cih waar je ook dezelfde vraag heb gesteld
31 oktober 2008 om 14:49 #17445918Ik ben overal aan het vragen geweest en de meesten zeggen dat de lagers versleten zijn
dus ik ga die maar eens vervangenIniedergeval idereeen bedankt
16 november 2008 om 10:55 #17445919is het probleem al opgelost ?
en waar lag het nou aan? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.