hallo ,ik heb het volgende probleem. Een sintra met X22XE motor(202000km) met smeerolie in de koelvloeistof .De éen zegt koppakking defekt de ander smeerolie koeler.Lekke koppakkingen schijnen weinig voor te komen is de mening van revisie bedrijven bij dit type motorblok.Smeerolie koeler is slecht bereikbaar ;wie heeft er ervaring met het demonteren van deze koeler . De koeler zit onder het inlaatspruitstuk aan de achterzijde van de motor .In het verleden heb ik al ‘s de startmotor vervangen via de onder kant,is dat ook mogelijk met deze koeler of moet echt het inlaatspruitstuk eraf? Compressie is goed van elke cilinder.Onlangs nog naar Belgie geweest met 6 man en dakkoffer erop en bagage en geen enkel probleem gehad.Hoop op goede tips!!
Ondanks dat je compressie goed is in alle 4 de cilinders kan de koppakking als nog lek zijn tussen olie en koelkanaal… (hoeft niet van olie/koelvloeistofkanaal je cilinder in te lopen)
Misschien is je cilinderkop wel gescheurd… Dat kan ook nog het geval zijn (al lijkt me dat niet)
Oliekoeler zit toch voor de radiateur gemonteerd??? Waardoor je olie door rijwind wordt gekoeld doormiddel van je oliekoeler en niet door koelvloeistof???
Dus kan dan toch niet van de oliekoeler afkomen lijkt mij…
deze heeft volgens mij geen oliekoeler, heb wel eens paar keer zo’n ding onderhouden. Maar nog nooit ergens een oliekoeler gezien, ik denk dat koppakking lek is.
Dit is zeker geen pretje bij een sintra!
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.