Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona 2.4 wil niet vonken !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2008 om 14:08 #17207230
zoals jullie misschien weten ben ik nog steeds druk bezig met mijn groene ascona A.
Nu is bijna alles aangesloten, op enkele draden na.Het probleem zit hem in de bobine, hier zitten 2 stekkers op:
en met een draad als massa en 1 stekker met draden: 1 groene en 1 zwart/gele.Zwart/geel is contact en zit ook (goed) verbonden (starter relais is te horen bij contact maken).
Alleen de groene draad wat moet ik hiermee ??Ik heb het idee dat het iets met de ontsteking (BDP) te maken heeft. zie foto (stekker 2):
(als ik de groene draad helemaal terug herleid, zou een los stekkertje in de buurt van de ruitenwissermotor ergens op moeten, gezien de lengte, maar waar moet deze draad op en wat doet deze draad precies ??)Dan zit ik nog met deze blauwe draad, geen idee wat het is.
Sta zeer open voor HULP !!! :sleeping
25 juni 2008 om 18:20 #17413832AnoniemLid sinds:
1 January 1970de groene draad gaat naar je computer en daarna door naar je toerenteller
die +draad die vanaf je contact komt
is waarschijnlijk nog n weerstands draaddie geeft dus bij starten wel ff 12 v
maar zakt daarna in tot n ik d8 9 v
das te weinig voor n elecktronische ontstekingdus die draad moet je even vervangen door n gewone draad
zonder weerstandjezodat je toch die 12v houd
blauw lijkt mij temperatuur meter
maar weet ik niet 100% cker;)25 juni 2008 om 18:32 #17413833Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.
De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.Suc6 ;)
25 juni 2008 om 18:33 #17413834Owja Check even of je de goeie bobine en verdeelkap hebt. De 2400 bobines en kappen hebben namelijk andere kabelaansluitingen als een gewone 2.0 etc ;)
25 juni 2008 om 18:45 #17413835AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Manta 24V
Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.
De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.Suc6 ;)
weet je dat wel cker van die groene draad
heb t meegemaakt dat die groene draad niet aangesloten was op de computer
toen gingen de injectoren niet open:o;)
draadje aangesloten lopen als n tiet:thumbup
25 juni 2008 om 19:26 #17413836Wij hebben het ook gehad met de groene Ascona.
Bleek ook een draad niet of verkeerd te zijn aangesloten bij de bobine. :hmmzToen deed hij het nog niet want de tank was ook nog eens leeg. :D
26 juni 2008 om 09:57 #17413837Ik heb het omega blok uit een omega gehaald waarmee ik gewoon naar huis ben gereden. Zo goed als alles overgezet uit omega in ascona.
Dus qua constructie zal het wel kloppen (bobine etc.).Nu zit er bij de de omega de brandstofpomp in de benzinetank, deze vervang ik door een externe pomp. Alles aangesloten en als ik de pomp aanzet (zonder motor te laten draaien) krijgt en retourt het injectiesysteem benzine.
De groene draad loopt van bobine naar computer dan naar deze stekker (of net andersom).
26 juni 2008 om 09:59 #17413838origineel gepost door Manta 24V
Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.
De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.Suc6 ;)
BDP stekker zit aangesloten op een andere stekker die (denk ik) naar de computer loopt, maar nogmaals dit is allemaal origineel uit de omega gehaald.
26 juni 2008 om 10:01 #17413839O en dan nog een vraag:
Vonkt het blok wel als hij nog geen benzine krijgt ? of wordt dit “geblokkeert” door de computer ?
26 juni 2008 om 10:17 #17413840naar mijn weten vonkt ie dan gewoon, bougie even eruit en tegen het blok leggen, kijken naar een vonkie
26 juni 2008 om 10:38 #17413841origineel gepost door Makko
naar mijn weten vonkt ie dan gewoon, bougie even eruit en tegen het blok leggen, kijken naar een vonkiegedaan, maar gebeurt nix :S
26 juni 2008 om 14:14 #17413842origineel gepost door louwe 16 klepper
de groene draad gaat naar je computer en daarna door naar je toerentellerdie +draad die vanaf je contact komt
is waarschijnlijk nog n weerstands draaddie geeft dus bij starten wel ff 12 v
maar zakt daarna in tot n ik d8 9 v
das te weinig voor n elecktronische ontstekingdus die draad moet je even vervangen door n gewone draad
zonder weerstandjezodat je toch die 12v houd
blauw lijkt mij temperatuur meter
maar weet ik niet 100% cker;)Als dit klopt, zou die toch wel EVEN moeten vonken ??
Ik leg gewoon een bougie op het blok en krijg HELEMAAL geen vonk ook niet “even”…26 juni 2008 om 16:04 #17413843Naast je verdelerkap zit een condensatortje, die ook al eens vervangen? kabeltje nakijken
Heb die ook al wel eens defect/los gehad en dan draait en start je de tierelier maar slaat niet aan.27 juni 2008 om 12:19 #17413844origineel gepost door Makko
Naast je verdelerkap zit een condensatortje, die ook al eens vervangen? kabeltje nakijken
Heb die ook al wel eens defect/los gehad en dan draait en start je de tierelier maar slaat niet aan.hiervoor geldt ook weer hetzelfde:
deze delen zijn klakkeloos overgenomen uit de omega zonder te demonteren.Dus dit lijkt mij allemaal in orde.
Het zal ( lijkt mij) een kwestie van elektronika, bedrading, computer, startonderbreking o.i.d. zijn.
28 juni 2008 om 10:20 #17413845Niemand die hier echt verstand van heeft ??
of formulier ik het onduidelijk … ?28 juni 2008 om 11:28 #17413846AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Chird
Niemand die hier echt verstand van heeft ??
of formulier ik het onduidelijk … ?nou zelf ben je ook niet helemaal duidelijk
dus dan wordt het er niet makelijker op om aanwijzingen te gevennu valt het zoiezo niet mee om op afstand ff te melden wat er aan de hand is
als je nu alles precies zo hebt aangesloten als dat je het uit die sloop omega gehaald hebt
zou t gewoon moeten werken
dus waarschijnlijk zelf iets fout gedaan;)maar heeft niemand hier er verstand van
:o:o:ozelf doe ik al jaren niets meer met cih motoren
dus is het zoie
zo al lastig om t weer uit t geheugen te trekken
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerrymaar eigenlijk moet t vrij simpel zijn
lukt het nu echt niet gooi dan alle injectie van die 2.4 er af en zet er een 2.0 injectie op
veel simpeler minder storingen
en niet minder vermogen als met t 2.4 spulmooist is dan als je een ingekorte injectie buis van een 3.0 erop zet:thumbup
suc 6
28 juni 2008 om 14:51 #17413847tja…
tis en blijft lastig.
wat zo vreemd is: alle sterkers etc. in de kabelboom alles rond de injectie en computer lijkt heel logsich aangesloten te zitten. Stekkers etc. wijzen allemaal
voor zich.
Maargoed, tips op afstand is altijd lastig en inderdaad, waarschijnlijk heb ik zelf
een fout gemaakt, maarja wat dan…. :).goed ik begin er wel goed ziek van te worden en zit er over te denken om hem
te verkopen. ook vanwege mijn recent aangepaste toekomstplannen
(buitenland). dus als iemand interesse heeft… wellicht !28 juni 2008 om 21:52 #17413848AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Chird
tja…tis en blijft lastig.
wat zo vreemd is: alle sterkers etc. in de kabelboom alles rond de injectie en computer lijkt heel logsich aangesloten te zitten. Stekkers etc. wijzen allemaal
voor zich.
Maargoed, tips op afstand is altijd lastig en inderdaad, waarschijnlijk heb ik zelf
een fout gemaakt, maarja wat dan…. :).goed ik begin er wel goed ziek van te worden en zit er over te denken om hem
te verkopen. ook vanwege mijn recent aangepaste toekomstplannen
(buitenland). dus als iemand interesse heeft… wellicht !toch ff doorbijten
en in idergeval lopend makenzelfs al wil je hem verkopen:o
zal t aanmerkelijk in de prijs schelen of die wel of niet looptdus toch ff alles na lopen
zit er wel n goed massa strip naar de motor???
komt er wel spanning op de bobine??
heeft de bobine wel goede massa??
30 juni 2008 om 15:22 #17413849HIJ LOOPT !!!
het zat um dus wel in de spanning naar de bobine.
deze gaf +/- 10 v en nu dus 12 v en lopen :)motor loopt erg mooi dus ben ook erg blij :)
30 juni 2008 om 16:52 #17413850Gefeliciteerd en Goed werk!!
30 juni 2008 om 20:13 #17413851Dus Louwe BEDANKT !!
1 juli 2008 om 14:12 #17413852AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Chird
Dus Louwe BEDANKT !!:jerry:jerry
geen dank daarvoor zijn we hier:thumbup;)
nu nog steeds verkoop plannen??
of mag die nu blijven:jerry:thumbup2 juli 2008 om 16:15 #17413853origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Chird
Dus Louwe BEDANKT !!:jerry:jerry
geen dank daarvoor zijn we hier:thumbup;)
nu nog steeds verkoop plannen??
of mag die nu blijven:jerry:thumbuphaha wat denk jij….
alleen nog richting veendam om mijn as te laten lassen en balanceren en dan kan ik rijden :) joepieeeeee
6 juli 2008 om 17:52 #17413854heeft iemand een foto paraat van zo’n 2.0 injectie op een 2.4 blok
ben even benieuwd hoe dit uitkomt (wat is het verschil)
want buiten de eventuele bult in motorkap, kom ik ook erg krap (TE KRAP) uit
mbt slang van luchtfilter naar injectie motorkap scharnier zal niet meer dicht gaan…. :SDus iemand een pic ?? en wat kost zoiets ?
wederom dank voor eventuele reacties!!
6 juli 2008 om 21:02 #17413855AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Chird
heeft iemand een foto paraat van zo’n 2.0 injectie op een 2.4 blokben even benieuwd hoe dit uitkomt (wat is het verschil)
want buiten de eventuele bult in motorkap, kom ik ook erg krap (TE KRAP) uit
mbt slang van luchtfilter naar injectie motorkap scharnier zal niet meer dicht gaan…. :SDus iemand een pic ?? en wat kost zoiets ?
wederom dank voor eventuele reacties!!
het verschil is in iedergeval
dat het systeem simpeler is
dus minder storings gevoeligen dat je motor kap gewoon dicht kan
zonder dat je der een bult op krijgt;):Pheb geen idee van prijzen
heb het zelf niet meer liggen;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.