Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Kneedbaar alu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2008 om 18:14 #17207138
Heeft iemand ervaring met kneedbaar aluminium?
Ik had een cilinderkop aangepast, poorten vergroot. Maar nu heb ik dus te weinig vlees om een pakking op te leggen.
Nu ga ik zoiezo vloeibare pakking op mijn inlaat gebruiken.
Maar dan nog heb ik weinig vlees.Nu durfde mijn lasser het niet aan, hij had het over de legering van de kop..silicum enz.
Ik dacht, beetje oplassen en vlakken.
Maar zo simpel was dat niet volgens hem.Nu heb ik van meerdere een tip gehad om kneedbaar aluminium te gaan gebruiken.
Dat spul schijnt zo hard te worden dat je er schroefdraad in kan tappen enzo.Lijkt mij makkelijker als oplassen……
Iemand tips?
Deze kop ga ik klaarmaken, ga niet een andere kop klaarmaken. Heb er al te veel uren in zitten.2 juni 2008 om 20:45 #17411232het op vullen gaat wel maar ik vraag me af of het vast genoeg zit, zeker als er een sptuitstuk tegen aan drukt. Je moet er niet aan denken dat er een stuk afbreekt. Ik zou het aan een andere lasser vragen of die er wat mee kan.
2 juni 2008 om 21:26 #17411233AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah beide kan wel heb ook wel eens n kop die
iemand had laten vallen(volgens mij bij t revisie bedrijf gebeurd??????)
op laten lassen en later weer laten vlakken
ging primamaar dat kneedbaar alu heb je inderdaad ook in erg goed kwaliteit
maar of die hechting goed genoeg is????hagt waarschijnlijk ook helemaal vanaf waar t op je kop moet komen
plaats anders ff n plaatje van de beschadiging;)
3 juni 2008 om 16:29 #17411234Het zit buitenom de poorten, dus als het los zou laten dan valt het niet in de inlaat ;) Dan heb ik hooguit kans op valse lucht. Dus dat is geen ramp verder.
3 juni 2008 om 17:46 #17411235origineel gepost door Fearless
Het zit buitenom de poorten, dus als het los zou laten dan valt het niet in de inlaat ;) Dan heb ik hooguit kans op valse lucht. Dus dat is geen ramp verder.Als het bij falen geen kwaad kan, dan zou ik het zeker proberen. Het opvullen/ stromings gunstig maken met kneed aluminium doen ze in de scooter scene ook
3 juni 2008 om 20:14 #17411236Heb iemand van de onderdelenleverancier gebeld, zou morgen wat mee doen op de route.
Ben benieuwd:cool:3 juni 2008 om 20:36 #17411237origineel gepost door Fearless
Heb iemand van de onderdelenleverancier gebeld, zou morgen wat mee doen op de route.
Ben benieuwd:cool:wij ook :)
6 juni 2008 om 21:38 #17411238gaat een tijdje goed, dan laat het los. komt door de vrij snelle temp verschillen.
je kan er wel een gat mee dichten bijv. maar niet om op iets te smeren zodat het groter word…. zoals jij van plan bent
7 juni 2008 om 18:58 #17411239je kan het heel goed gebruiken voor je cilinderkop, ik gebruik het voor zwaar beschadigde velgeranden, als je het op te vullen oppervlak kan veilen of met heel grof schuurpapier bewerkt en er dan gaat jes in boort van 2 tot 3 mm doorsnee en 2 tot 3 mm diep kan je de kneedbare aluminium er opzetten en later afwerken, heb ik met mijn senator velgen toender tijd ook gedaan en daar reed ik gewoon 250 mee zonder problemen, dit spul word ook wel gebruikt door sommige velgen reperateurs. en lassen is volgens mij wel een goede optie, legering is voor cilinderkoppen zo laag dat je het met gewoon aluminium kan lassen.
btw welke cilinderkop gaat het om ?
7 juni 2008 om 19:24 #17411240Spul was niet op voorraad dus komt als het meezit volgende week mee.
Tis een kop van een 1.8gt dacht ik, heb daarvan de poorten rond gemaakt en groter (plus minus 38mm)
Daarna heb ik het geheel geflowd….Niet gepolijst maar wel netjes afgewerkt. Uitlaatpoorten ook iets groter gemaakt
Met een schuurbol op de boormachine kreeg ik perfecte rondingen tot diep in de poorten.9 juni 2008 om 15:21 #17411241origineel gepost door city77
je kan het heel goed gebruiken voor je cilinderkop, ik gebruik het voor zwaar beschadigde velgeranden, als je het op te vullen oppervlak kan veilen of met heel grof schuurpapier bewerkt en er dan gaat jes in boort van 2 tot 3 mm doorsnee en 2 tot 3 mm diep kan je de kneedbare aluminium er opzetten en later afwerken, heb ik met mijn senator velgen toender tijd ook gedaan en daar reed ik gewoon 250 mee zonder problemen, dit spul word ook wel gebruikt door sommige velgen reperateurs. en lassen is volgens mij wel een goede optie, legering is voor cilinderkoppen zo laag dat je het met gewoon aluminium kan lassen.btw welke cilinderkop gaat het om ?
behalve de G-krachten heeft een velg niets te lijden, en zoals sw 16v zegt: ik denk dat de grote temp verschillen op den duur problemen gaan geven. Maar de topicstarter zegt dat er in dat geval geen schade berokkend wordt, dus kan het proberen waard zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.