Manta i300

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206878
    rico523
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2008
      #17398810
      marcelboukes
        Lid sinds:
        25 February 2006

        maar 3 foto’s doen het maar.
        maar toch een leuk project om te volgen.
        gr marcel

        #17398811
        commodore_GS_72
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2007

          origineel gepost door rico523


          #17398812
          manta19sr
            Lid sinds:
            24 July 2007

            lees even je andere topic ivm de lightrod 2 versies!!!

            #17398813
            rico523
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 January 2008

              [img][/img]
              [img][/img]
              [img][/img]

              #17398814
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                doe je wel de onderste link kopieren vanaf photobucket????

                want er gaat iets niet goed met de plaatjes?????

                #17398815
                rico523
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 January 2008

                  nee das waar, ik ben effe aan het uitzoeken wat er verkeerd gaat

                  #17398816
                  rico523
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 January 2008

                    [img]Afbeelding021.jpg
                    [img]Afbeelding020.jpg
                    [img]Afbeelding069.jpg
                    [img]Afbeelding067.jpg
                    [img]Afbeelding066.jpg

                    Het duurt effe met de foto’s maar dan heb je ook wat.

                    Ik heb effe snel een spit in mekaar gebakken, hij functioneert goed, maar ziet er misschien niet uit.

                    Aan de bodem heb ik niet veel werk, enkel dat ik het laswerk wat vroeger ooit gedaan is moet fatsoeneren. Het valt me overigens op dat deze auto bijzonder hard is, en zeker voor een auto van 1978. Ik heb het idee dat de latere Manta’s veel slechter zijn dan de eerste. We hebben hier ook een 88er GSI staan, en die is overal behoorlijk rot.

                    Verder moet er nog een dubbelsleufs grille in, en dan is de carroserie in grote lijnen klaar, alleen nog een klein beetje reparatie werk aan de uitbouw, en natuurlijk het strakzetten nog, maar dat is van later zorg.

                    De motor is ook in grote lijnen klaar, kop is gereviseerd, alle keerringen en pakkingen vervangen, nu alleen nog de (nieuwe) distributie erop, nieuwe waterpomp erop en klaar is ie.

                    gr Rico

                    #17398817
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      ziet er goed uit hoor:thumbup
                      dat de auto na zoveel jaren nog zo goed is is inderdaad aan t bouwjaar te danken
                      (latere/jongere zijn inderdaad slechter)

                      maar ook aan de vorige x opbouw
                      kun je zien dat er toen wel aandacht aanbesteed is

                      ben benieuwd naar t eind reslutaat;):thumbup

                      #17398818
                      rico523
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 January 2008

                        Vandaag volop bezig geweest met het verwijderen van de bitak. Ik weet niet hoe anderen dit doen, maar ik smeer m eerst in met afgelopen olie, zodat de bitak zacht word, waarna ik m vrij eenvoudig met een houtbeitel kan verwijderen.
                        En nog steeds geen rottigheid tegengekomen:wors

                        #17398819
                        ICEQUEEN_Manta_Logan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 February 2006

                          :o dubbele sleufs :wtf
                          Nee jo ik vind enkel veel mooier en vaak zijn de b1 fronten harder dan de b2.

                          Zou mijn b1 front niet willen missen maar ieders zijn smaak :angel
                          Maar auto wordt vast een leuk ding :wors

                          #17398820
                          rico523
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 January 2008

                            Tja… over smaak val niet te twisten, zo ook niet over de vraag of een dubbelsleufs of enkel het mooiste is.
                            Ik vind in ieder geval de dubbele het mooist, ik heb al een roestvrij exemplaar hier liggen, die er ook in komt.

                            gr rico

                            #17398821
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              kwam op m plaats ook nog n polyhesteren dubbelsleufs front tegen laatst

                              heeft de meine ook roest ook noit weer;):P

                              #17398822
                              rico523
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 January 2008

                                vandaag weer bezig geweest met de 400. de bodem is nu voor de helft bitakvrij, en ben begonnen met oud laswerk verwijderen, omdat ik dit niet netjes vind gedaan, en omdat ik vermoedde dat er nog roest onder zat, wat dus ook het geval is. Ben bij de chassisbalk begonnen, daar was de buitenbalk goed, maar het binnenste gedeete is flink verroest. Weet iemand eigenlijk het nut van zo’n constructie, met zeg maar 2 balken over mekaar?

                                gr rico
                                [img]Afbeelding076.jpg
                                [img]Afbeelding072.jpg

                                #17398823
                                boyanka
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 June 2005

                                  :hmmz die binnenbalk is een stuk dikker en zorgt voor de stevigheid van de auto en tevens zit je vooras hierop vast

                                  #17398824
                                  larsjeG40
                                    Lid sinds:
                                    23 January 2008

                                    oeii oppassen met vastlassen dat hij nmiet krom trekt

                                    #17398825
                                    rico523
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 January 2008

                                      Zo, weer ns mn restauratie topic uit het stof gehaald. Nadat ik een tijd druk ben geweest met de start van mn eigen bedrijfje, geboorte van onze dochter en wat al niet meer, is de Manta weer aan de beurt.
                                      De plannen zijn gewijzigd, het word een i300 relica compleet met 3.0e motor, 400 interieur en 400 wielen.

                                      Inmiddels al 2 wielen op de kop getikt, 8jx15 et23:

                                      En een Senator voor de motor en bak gekocht:

                                      Verder wat plaatwerk besteld bij DR Manta, kriksteunen, en balken. en begonnen aan het laswerk:

                                      Vorig jaar al ns een B2 neus gekocht bij MartienManta:

                                      Als het laswerk gedaan is, ga ik de motor erin bouwen. Als deze op zn plaats zit, gaat ie eruit, en las ik de B2 neus eraan. Als dat eenmaal gebeurt is, kan ik m van de onderkant in de primer en tectyl zetten. De motor word nog gereviseerd voordat ie er definitief inkomt.

                                      De zoektocht naar onderdelen gaat ondertussen gewoon door!

                                      gr’s Rico

                                      #17398826
                                      rico523
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 January 2008

                                        ps: De c20xe is inmiddels te koop, voor de liefhebber!

                                        gr’s Rico

                                        #17398827
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          goed bezig hoor:thumbup
                                          ik zal niet zeggen dat het zonde van die senator is

                                          zo,n zeikerd ben ik niet:P

                                          maar is zo op t oog ook nog n nette auto

                                          wat wil je achter de 10 j,s of ook 8j ???
                                          en zet er ff n prijs bij voor die c20xe
                                          verkoopt wat makelijker;)

                                          #17398828
                                          rico523
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 January 2008

                                            Achter wil ik het liefste 8j et3, die stonden laatst op ebay, en daar heb ik ook wel een paar keer op geboden, maar die prijzen werden me te gortig. Als ik er geen kan vinden worden het de 8j et23, met spoorverbreders. 10j is natuurlijk wel het mooiste, alleen die banden die daarop horen zijn weer zo zeldzaam.

                                            En geloof me Louwe, die Senator, dat was echt geen zonde, hij was nogal krokant, maar heb hem toch weten te verkopen aan iemand die er nog wel iets in zag!

                                            Wat betreft de achteras, die bouw ik gewoon om naar 5gats. Ik heb er wel aan gedacht een Commodore as onder te bouwen, maar dan is ie over 10 jaar nog niet klaar, daar ken ik mezelf veel te goed voor!

                                            Gr’s Rico

                                            #17398829
                                            rico523
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 January 2008

                                              En natuurlijk blijft alle info over de i300 welkom!

                                              gr’s rico

                                              #17398830
                                              manta_dennis
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Mooi project. Succes ermee. :thumbup

                                                #17398831
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  origineel gepost door rico523
                                                  En natuurlijk blijft alle info over de i300 welkom!

                                                  gr’s rico

                                                  over de i300 heb ik weinig info
                                                  heb me meer op t 400 verhaal gericht

                                                  achteras ombouwen naar 5 gaats is wel de kortste klap
                                                  maar als je uiteindelijk
                                                  toch met spoorverbreders gaat/moet werken

                                                  kun je ook verbreders nemen die meteen
                                                  van 4 x 100 naar 5 x120 gaan

                                                  ben je in een kwartiertje klaar;)
                                                  zag van de week nog zo,n setje verbreders op ebay staan
                                                  ;)

                                                  #17398832
                                                  D-lover
                                                    Lid sinds:
                                                    2 June 2007

                                                    :o hij blijft toch in de bastos kleuren?? Vond ik dikke manta zo:P

                                                    succes:thumbup

                                                    #17398833
                                                    rico523
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 January 2008

                                                      Nee, hij word zilvergrijs, met de originele striping erover!

                                                      gr’s rico

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 87)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.