Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › afkeur of niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2008 om 21:04 #17206825
hallow ik heb een e kadett cabrio gsi
boven op de veerpoot zit een soort lager
dit lager zie je zitten als je de moterkap open doet!
bij mij zijn van bijde lagers de rubbers gescheurd!
is dit afkeur??
bijvoorbaat dank
grtn sebas
19 maart 2008 om 21:11 #17397984Ligt er aan hoe ver, als er gewoon scheurtjes in zitten is het geen afkeur. Als ze er uit beginnen te komen is het afkeur !
19 maart 2008 om 21:14 #17397985dan heb ik er ook 1.
mijn corsa is van ’91. dus geen mistachterlicht plicht. ik heb er een engels setje witglas achterlichten in, geen mistachterlicht aangesloten.
nu hoor ik van allerlei kanten.. als de schakelaar er zit moet ie t doen.
zo keurt de garage naast onze loods ook, maar das toch helemaal geen apk regel?!19 maart 2008 om 21:20 #17397986Mistlamp achter is pas verplicht als het bwj van de auto na 31 12 1997 ligt.
Controlelampje moet wel werken als de mistlamp het doet.Voor wat betreft de veerpootlagers/rubbers heeft Niels helemaal gelijk.
19 maart 2008 om 21:32 #17397987owkee nee ze komen er niet uit alleen het rubber scheurt!
mochten ze er wel uit komen heb ik nog wel 2 andere liggen :) maar ik vroeg het me gewoon af :P
spuit er binnekort wel wat vet in houd het het wat langer volbedankt mensen!!!!
20 maart 2008 om 16:27 #17397988origineel gepost door manus
Controlelampje moet wel werken als de mistlamp het doet.
.
dus als het controle lampje en de schakelaar t wel doen maar je mistlicht niet, dan is dat geen probleem voor de apk?
20 maart 2008 om 17:03 #17397989AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mayhem
origineel gepost door manus
Controlelampje moet wel werken als de mistlamp het doet.
.
dus als het controle lampje en de schakelaar t wel doen maar je mistlicht niet, dan is dat geen probleem voor de apk?
nee dacht ik niet
andersom wel als de mistlampen t doen moet t controle lampje ook werkenheb t al eens gehad
bij de apk
dat er 1 mistlamp defect waskreeg n steekproef
toen hebben we van die andere mistlamp gauw nog ff t stekkertje losgehaaldwant ze hadden dat type lampie niet op voorraad
1 lamp defect was starfpunten geweestbeide lampen niet branden geen probleem:P:P
20 maart 2008 om 21:42 #17397990als alleen de linker mistlamp achter het doet is het goed ook al zit er rechts ook 1. alleen als die van na 31-12-1997 is hoeft deze erop te zitten.
voor moeten ze bijde branden of allebei niet aangesloten zijn.
20 maart 2008 om 21:54 #17397991origineel gepost door Ted-Jan
als alleen de linker mistlamp achter het doet is het goed ook al zit er rechts ook 1. alleen als die van na 31-12-1997 is hoeft deze erop te zitten.voor moeten ze bijde branden of allebei niet aangesloten zijn.
Klopt,alleen een mistlamp aan de linkerzijde is voldoende.
Als de mistlampen voor niet werken maakt het niet uit of ze wel of niet aangesloten zijn.
Alleen bij verlichting die niet is toegestaan moet het lampje eruit en de bedrading losgenomen zijn.20 maart 2008 om 21:57 #17397992AnoniemLid sinds:
1 January 1970vergeten te vermelden maar waren inderdaad de voorste mistlampen
waar t bij mij om ging;)als we betrapt waren met t loshalen van dat lampie
had t waarschijnlijk ook best punten gekostbij mijn weten mag je niets aan de auto doen
na t afmelden en voor de steekproef controleur der is
:o:sleeping:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry20 maart 2008 om 22:34 #17397993slechte ervaring met steek proef figuur het betrof hier een polo van een regionale dieren ambulance daar bleek een foute koplamp in te zitten volgens horen zeggen engels type ,bij controle met de licht kast bleek na wat bijstellen deze voor apk norm goed tezijn de keurmeester
koos echter voor zekerheid en belde op voor info aangaande de lamp
de telefoon op luidspreken en na de uitleg vertelde de andere persoon aan de lijn als hij voldoet aan het meetpunt is het goed ok afgemeld
steekproef en die figuur keurt de lamp af met als gevolg wat heen en weer bellen weten van niks en het koste deze keurmeester straf punten
deze zou er nog een brief aan wagen maar zag het donker in.
vgr tonsr21 maart 2008 om 20:20 #17397994In the UK rijdt men aan de verkeerde kant ( links ) van de weg.
Derhalve is het lichtbeeld ook anders.
Wie wel eens met zijn eigen auto naar de UK is geweest,kent wel de bekende stickers om het lichtbeeld aan te passen.21 maart 2008 om 21:53 #17397995helemaal mee eens maar het gaat om het fijt dat de
keurmeester de zaak wil controleren en foute info krijg
en dat se dat daarna stevig ontkennen dat vind ik niet deugen.
tonsr.22 maart 2008 om 20:51 #17397996origineel gepost door TonSR
helemaal mee eens maar het gaat om het fijt dat de
keurmeester de zaak wil controleren en foute info krijg
en dat se dat daarna stevig ontkennen dat vind ik niet deugen.
tonsr.Helemaal mee eens.
Maar,de kennis moet er wel zijn natuurlijk,als de keurmeester het niet zeker weet raadpleegd hij het apk-boek.
Daar staat het duidelijk omschreven inzake lichtbeeld.
En als een keurmeester beld met de rdw,altijd de naam noteren van de gesprokende.
Word bij een steekproef iets afgekeurd en de keurmeester is het hier niet mee eens, dan kan de keurmeester in beroep,komt er een andere steekproefcontroleur.
Als er iets word afgekeurd volgt altijd uitleg,eventueel met het apk-boek erbij.26 maart 2008 om 10:33 #17397997ok mee eens maar nu blijf wel het fijt overeind dat de testkast waar ze
het lichtbeeld mee meten ,dat het lichtbeeld in de hoe zeg ik dat,
in de groene zone staat en deze steekproef figuur dit naast zich neer leg
en gewoon zeg klopt niet engelse koplamp af gekeurd,ben nog wezen vragen bij de garage ,de zaak loop nog en hij had het erover om de polo waar
het om gaat terug te vragen en ermee naar de rdw te rijden ,weet niet hoe dat afloop maar dat horen jellie nog.
vgr tonsr. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.