Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › heeft een katvervanger bij x2.0xev voordelen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2008 om 21:50 #17206574
zoja wat zijn de voordelen en meteen de nadelen???
mvg doofy21
28 januari 2008 om 16:16 #17386292Voordeel:meer herrie/sportgeluid
Nadeel:Je kan elk jaar met de keuring je kat er weer onder gaan zetten
28 januari 2008 om 17:45 #17386293jah maar bedoe ookl qwa pk er zijn verhalen dat je rond 10 pk meer krijg
29 januari 2008 om 16:18 #17386294origineel gepost door doofy20
jah maar bedoe ookl qwa pk er zijn verhalen dat je rond 10 pk meer krijgNeeeehhh denk niet dat je dat voor elkaar krijgt!!!Dan moet je toch echt andere dingen gaan doen zoals je een chip of nokkenassies!!!
29 januari 2008 om 17:44 #17386295stroomt misschien lekker door,maar zal niet veel pk’s opleveren is mijn mening
30 januari 2008 om 08:57 #17386296origineel gepost door ronOPC1
origineel gepost door Spijkcity
Originally posted by ronOPC1
Neem aan dat je kat weg was?Dan zou het wel kunnen, alleen de kat scheelt al 10 pk bij dit type motor. Anders lijkt het mij sterk, bijna zelfde als een OPC motor?!
En die heeft een complete andere bovenkop en software, uitlaatspruitstuk enz. Maar ben benieuwd naar de uitdraai!De eerste type opc motor (160pk) is ontwikkeld in samenwerking met lotus. ( nog een weetje):)
zonder kat 10 pk extra:wtf
Mijn excusses, bedoelde ongeveer 10 pk, heb het even nagezocht en het is om precies te zijn 6 pk verschil tussen de “schone versie” en de “vuile versie”. Het loont zich zeker zo’n katvervanger dus, voor die paar euries!!!!
Het loont zich ook bij de 8v van de GSI, heb ik zelf namelijk gehad met katvervanger, de motor pakt veel beter op!!
30 januari 2008 om 10:31 #17386297Levert niks op.
30 januari 2008 om 21:46 #17386298Levert alleen meer herrie en kluswerk op.
Ieder jaar opnieuw kat eronder voor de APK
En bekeuring voor te veel herrie :P
Willem
31 januari 2008 om 20:54 #17386299hmmzz had een katpijp.. op mijn x20xev en dat was duidelijk temerken..
iets doffer geluid.. meer power onderin..
ik reed nooit met kat..ja.. 1 dag per jaar..:wors
ps was 4 boutjes los en klaar.. kon op een krik..:vertag
is echt de moeite waard,is mijn mening..:angel1 februari 2008 om 11:29 #17386300auto’s zijn ontworpen origineel zonder kat… de kat is alleen voor de milieu,
als je de kat weg haalt, krijg je er wel meer pk’s…
de wagen houdt minder in en je krijgt een mooier geluid..let wel op het hangt er van af wat voor eindpot je hebt… als je zo giga grote uitlaat hebt dan merk je er niet veel van zelfs minder pk’s misschien… dit heeft er mee te maken omdat je dan mindder kompressie hebt….
maar in algemeen als je de kat verwijderd is het beste was je kan doen….:jerry
1 februari 2008 om 23:55 #17386301Katalysator:
Deze word wanneer standaard op een Auto (motortype) wordt geleverd er dus niet later tussen geplakt.
Dit is dan mee berekend in het motorregelsysteem.
Dus de tegendruk en Flow van de uitlaat is berekend met katalysator.
Dus je hoeft zeker niet MEER vermogen te krijgen wanneer je de kat weg haalt.
Wel wanneer je dan daarop weer je motorprogramma laat aanpassen
(je komt tegewoordig al katalysators tegen in de racerij (regelgeving))
Willem
9 februari 2008 om 16:48 #17386302Vanmiddag de kat er tussen uitgehaald en vervangen door een stukkie buis, was bij mij meer voor het geluid, dat klinkt nu lekker diep :)
ter info : Vermogenverschil zoals verwacht totaal niets merkbaar
Co2 : dat zien we bij de APK wel weer:P17 februari 2008 om 17:57 #17386303heeft niets met co2 te maken hoor.
auto vanaf ’93 zijn gewoon verplicht een kat te hebben!!
Als je er een hebt van daarvoor, en staat er wel een op kenteken, hoeft hij niet eronder.
als je de co haalt zonder kat(haalde het zelf ook makkelijk met een c14nz) dan maakt het niks uit.
3 maart 2008 om 19:09 #17386304accu der af gehad..? rij maar is een maand zonder kat… en schroef em der dan maar is onder.. merk je echt wel..
ik merkte het meest boven de 100.. :wors26 april 2008 om 16:08 #17386305jij hebt eerst de ecu gereset dus??
en daarna de kat..verwijderd, en dat gaf wel verschil ??
1 mei 2008 om 16:53 #17386306je ecu ziet toch niet of je een kat hebt ja of nee?
3 mei 2008 om 07:46 #17386307nee , maar detecteerd wel een vlottere doorstroming….
en handeld daar op.
4 mei 2008 om 13:24 #17386308Ik heb bij de mijne de kat er ook tussen uit gepleurd. Ik merk egt wel meer vermogen!.. Voor de APK moet ik even 6 boutjes losdraaien, kat er tussen hangen weer vast draaien en klaar. kwestie van 10 min. werk.
24 mei 2008 om 09:00 #17386309dus na vervangen van kat voor een rechte pijp altijd de accu los halen om de ecu te ressetten?
25 mei 2008 om 17:21 #17386310Ik was ook duidelijk minder snel wanneer de kat er weer onderlag. Was wel bij een C20NE.
Binnenkort één op mijn C16XE en hopen op wat pk winst. 10 pk extra geloof ik ook niet trouwens
maar je merkt dat ie het beter kwijt kan.2 juni 2008 om 21:04 #17386311Omega 2.0 -16v kat van een Calibra turbo, dempers Mercedes 190-16v 2.3
echt wel dat ie beter reageert, alleen bij de X20XEV is het inlaatspruitstuk een crime( resonatie type..:thumbdown:puke!6 juni 2008 om 22:30 #17386312en waarom is dat inlaatspruitstuk bij een X20XEV dan zo’n crime volgens jou?
9 juni 2008 om 18:55 #17386313zou ik ook wel eens willen weten:hmmz
mvrg Rob
10 juni 2008 om 12:01 #17386314Wat is het verschil tussen een lege kat en een kat vervanger?
Ik heb wel eens gehoord dat een kat die leeg is ook gewoon door de apk komt, als de uitstoot maar netjes is :).
En hij kan misschien iets meer ademen, maar winst zal ook wel afhankelijk zijn van wat je nog achter die katalysator hebt hangen.15 juni 2008 om 19:33 #17386315Inlaat spruitstuk vergelijken van een C20 Xe en een X20 Xev , dan zie je het verschil wel.de X20 is voor lage toeren en maakt bovenin dus herrie wat je niet wilt , de C2xe is voor hoge toeren , dus minder trekkracht onderin
ben dus al bezig iets zelf te maken wat dat blok beter kan laten lopen ;)
Want toeren kan een X20Xe wel hebben ,en 3500 tpm draai je redelijk vaak dus….!!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.