Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › VVT blok ipv Z22SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2008 om 18:58 #17206492
Kan ik in een Astra G met een Z22SE ongestraft een blok inbouwen met variabele kleptiming? Welke aanpassingen heb ik nodig? Electronica etc.
Groeten Jolivo
10 januari 2008 om 12:40 #17382959wat voor blok is dat dan wat er in moet komen ?
Klinkt aardig Toyota n.l. VVT.
10 januari 2008 om 19:34 #17382960Hieronder een foto van een 2.0 liter turbo met variable kleptiming, zoals hij o.a. in een Saab word gebruikt.
Het onderblok is het zelfde als de bekende Z22SE.
Wie weet meer van de electronica en andere evt aanpassingen.10 januari 2008 om 19:51 #17382961denk toch dat je de complete electronica van dat blok van saab nodig hebt.
dus de ecu met de kabelboom er compleet bij.
en dan moet je kijken of de rest van de componenten ook samen gaat….
11 januari 2008 om 15:43 #17382962Saab blok.
O.k.interessant ! king:
Zou wel dik zijn zo’n Turbo blok in een Astra G.
Wat zijn de specs van die motor ?11 januari 2008 om 19:08 #17382963Boring x slag 86mm x 86mm
210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
300Nm @ 2500 rpmIk schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.
11 januari 2008 om 21:09 #17382964origineel gepost door Jolivo
Boring x slag 86mm x 86mm
210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
300Nm @ 2500 rpmIk schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.
Tja die Nm’s doen altijd wel goed king:
14 januari 2008 om 18:54 #17382965Elke nokkenas heeft een positiesensor.
De opel GT komt ook met variabele kleptiming.
Kan iemand kijken voor een schema van de motorbedrading?Alvast bedankt :D
21 januari 2008 om 13:30 #17382966Volgens mij kan je dan beter opzoek gaan naar een Z20LET of LER van Opel, zal makkelijker zijn.
22 januari 2008 om 11:14 #17382967LER zal hem niet worden denk ik, werken met CAN bus, Astra G heeft geen Can bus.
22 januari 2008 om 12:38 #17382968Volgens mij wel of zit het dan alleen in de diesels :hmmz
30 januari 2008 om 21:54 #17382969origineel gepost door Jolivo
Boring x slag 86mm x 86mm
210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
300Nm @ 2500 rpmIk schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.
Zal zeker van zijn plek komen.
Weet je zeker dat dit op basis staat van de 2.2
86 x 86 is de boring x slag van de opel turbo’s namelijk.
Willem
30 januari 2008 om 22:04 #17382970Ja, vergelijk het maar met de oude CIH’s die heb je vanaf 1.5 t/m 2.4, zo is dit blok van 2.0 t/m 2.4.
Jolivo.
31 januari 2008 om 21:11 #17382971okeej.
aangezien de basis van dat turbo blok van OPEL van 1.8 tot 2.2 is.
en de 2liter een boring slag heeft van 86 x 86
was ik even in de veronderstelling …….
31 januari 2008 om 21:17 #17382972We praten over de nieuwe generatie motoren, met ketting.
1 februari 2008 om 23:58 #17382973ja das weer nieuw haha, en ik ben old fashion.
waar is die goeie ouwe tijd gebleven van de motoren met ketting: OHV en CIH :D
Ben wel beneiuwd of dat zou gaan passen, zo’n Blok erin :D
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.