Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2008 om 06:05 #17206462
ik open maar een eigen topic, vind ik wat fijner.
hier de foto’s van hoe alles is begonnen: (vanaf eind 2006)
ten eerste heeft de c18xe in mijn gsi gehangen icm een f13 versnellingsbak.
oude (1.6gsi) blok eruit.
nieuwe(c18xe) erin:
hier lag het blokje toen in:
toen helaas een vangrail gepakt…
Ik heb toen besloten de corsa helemaal te strippen, had ook her en der wat rot(achterschermen, radiateurbalk, kofferbak)
andere corsa gekocht in dezelfde kleur, met plannen om om te bouwen. echter bleek na grondige inspectie dat het de moeite niet meer waard was.:
met deze heb ik ook een aanrijding gehad, voorkant in mekaar, staat nu op de sloop:
in de tussentijd een losse c18xe kop gekocht om te gaan bewerken.
Ik had turbo plannen gekregen, en wou ook de kanalen wat groter hebben.aantal nieuwe kleppen
In de tijd dat ik de zwarte corsa joy had, heb ik een mooie corsa 1.2s uit ’84 erbij gekocht.
met hiermee de plannen om serieus om te gaan bouwen.
is een behoorlijk strak karretje.wordt/is helamaal omgebouwd naar gsi
Alles wat maar op een gsi zit, zit hier ook op.Alle onderdelen had ik toch van mij sloper liggen:
motor eruit, alles schoonmaken en eventueel aanpassen,
zo zit er bijv. een kort stuurhuis gemonteerd
om iets beter te remmen, andere bekrachtiger genomen.
van een Nexia(a.k.a kadett)
met uiteraard 2liter remmen
Toen begonnen met het blok:
alle pakkingen en keerringen ed. zijn vernieuwd.
lagerschalen niet.
wel de drijfstang en hoofdlagerkap bouten
net als de rest van het blok merendeels nieuwe boutjes/moertjes heeft gekregenhet blok hangt er nu compleet, en goed in.
met de f18 bak nieuwe plaat, drukgroep en druklager, en gsi assen met diesel homokineten.
:fy1:fy1:fy15 januari 2008 om 07:04 #17382120lekker hoor :thumbup
Keep on going :afro:afroje komt er langzaam maar zeker
5 januari 2008 om 09:19 #17382121:kewlpics:kewlpics:kewlpics
5 januari 2008 om 17:01 #17382122Mooi om te zien hoe het allemaal is begonnen.. :D
Nog updates?? :o;)5 januari 2008 om 17:06 #17382123ken je wel een beetje rijden:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
ziet er leuk uit, veel suc6 met de turbo:kewlpics
5 januari 2008 om 18:16 #17382124Als het als niet goed gaat met die handtasjes onder de kap, hoe moet het wel niet gaan met dat vermogen van de turbo :jerry:jerry
5 januari 2008 om 19:18 #17382125hard?:P Hij loopt al vandaag gestart, uitlaat zit eronder.
5 januari 2008 om 20:39 #17382126hij loopt…
maar……….. er zit een of andere gekke tik in, en klinkt nou niet echt bepaald gezond.
het komt in ieder geval van de kant van distributie af.
kan het de oliepomp zijn?
ik had geen tijd en zin meer om te aan zoeken en dingen loshalen.
verder heb ik wel de hele uitlaat al gemonteerd en afgelast.
kabelboom er netjes ingelegd en afgewerkt/weggewerkt.
meer foto’s heb ik niet gemaakt, was veel te druk bezig:sleeping
hier een video van de 1e keer starten…. wel zonder uitlaat, dus takkeherrie
[video src="http://s28.photobucket.com/albums/c249/sjoerdps/?action=view¤t=MOV00058-1.flv" /]
6 januari 2008 om 15:06 #17382127controleer eerst je Timing nog een keer.
Komt er wel olie door heel je blok?
Zitten alle lagerkappen wel goed in je blok en op de juiste plaats, geen lagerschalen vergeten?Stuurhuis lijkt me van een B met kortgesloten stuurbekrachtiging :)
Verder lekker bezig hoor!!
6 januari 2008 om 15:14 #17382128Ik heb net bij een Caeser kraan/graaf machine geluisterd naar een tikkende 3 cilinder diesel motor.
conclusie na een uurtje controleren en kijken en sleutellen, een drijfstang lager helemaal versleten, er zat echt waarneembare ruimte op de drijfstang ten opzichte van de krukas.
-offtopic maar controleren is altijd goedkoper dan repareren
suc6 met het opsporen van de tik :thumbup
6 januari 2008 om 15:32 #17382129[i
Stuurhuis lijkt me van een B met kortgesloten stuurbekrachtiging :)
klopt
6 januari 2008 om 17:09 #17382130Ja is het ook, komt trouwens niet lekker uit met het schakelmechanisme.
6 januari 2008 om 17:10 #17382131afschermkap van de distributie plaat die tegen de poelie aan loopt ?
6 januari 2008 om 17:26 #17382132Het komt niet van de kop maar ergens in de distributie lijn.
6 januari 2008 om 18:16 #17382133het kan misschien de oliepomp zijn.
de poulie had ik ook al naar gekeken even, zit er wel heel dicht langs, maar raakt niet in zoverre in kan zien.
komende week even goed gaan kijken.
@max, het stuurhuis is inderdaad van een corsa b met stuurbekrachtiging6 januari 2008 om 18:38 #17382134netjes
succes met vinden van de tik11 januari 2008 om 17:23 #17382135Heb je de tik al kunnen vinden ?
Ik ben wel nieuwschierig wat het is.
11 januari 2008 om 18:30 #17382136hey man je bent ook lekker bezig met je crossa gelukkig voor je dat het niet op een lang weekend met kerst hoeft te gebeuren :angel
veel succes ermee en als je nog wat aan interieur zoekt weet je me te vinden11 januari 2008 om 20:55 #17382137Idd sjoerd goed bezig keep going:angel
14 januari 2008 om 13:14 #17382138Nog updates van dit project?
19 januari 2008 om 11:16 #17382139Er is niet meer aan gewerkt, sjoerd nog niet gezien hier
21 januari 2008 om 17:48 #17382140goed bezig sjoerd:thumbup
7 maart 2008 om 19:54 #17382141nou,
hier weer eens een opdate, alhoewel het meer een downdate is maarjah.
het tikken heb ik nog niet met zekerheid gevonden, maar ga ervan uit dat
het een lagerschaal is.
Ik had ook nog een paar klepstoters vervangen door andere exemplaren,
Maar bij het terug erop leggen van de D-riem, heb ik een foutje gemaakt:cry
er stonden 2 merktekens op de poulie: de originele, die niet meer klopte,
omdat het een andere poulie is, en mijn eigen merkteken wat wel de goede is.
Ik heb me verkeken op merkteken, en dus stond ie niet goed op tijd.
Ik wou em dus starten, maar dat ging niet helemaal zoals het hoorde…..
Een klap, en niks meer…….:o zat muurvast, en ja toen wist ik al genoeg…
Kon mezelf wel onder de ballen schuppen:mad::hmmz:fy1
Dus dan de kop er ook maar vanaf……
hier wat beelden…. is niet voor het gevoelige oog……
de kop met 8 kromme uitlaatkleppen:cry:
Ik heb ook nog de carterpan eraf gehaald, lagerschalen gaan er morgen uit
7 maart 2008 om 20:32 #17382142Aii das wel minder, nou succes met het fixen dan maar weer.
7 maart 2008 om 20:49 #17382143oesje das wel serieus minder, is echt balen z’on tegenslag.
Heb je toen je de distributie riem erop had je krukas dan geen 2 keer rond gedraaid ofzo.
Kop op en terug doorgaan;) iedereen maakt wel is een fout. Zal je in de toekomst ni meer direct overkomen.:) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.