Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › wat houd ecotec nu precies in ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2007 om 20:45 #17206394
wat houd ecotec nu precies in..?
behalve dat ze zuiniger zijn..?wat is er zo anders qua techniek behalve 4 kleppen per cilinder?20 december 2007 om 21:36 #17379239een vervelende EGR klep? een klep zodat uitlaatgassen opnieuw gebruikt worden? erg “ECO”logisch
durf het nie 100% cker te zeggen.
21 december 2007 om 07:17 #17379240Ik heb geen ecotec motor en bij mij zit ook een EGR klep dus das onzin.
21 december 2007 om 10:52 #17379241die zijn schoner dan de voorgaande generatie motoren,milieu eisen,emissie eisen,egr klep,en al die andere rommel.
goed voor het milieu,minder voor de prestaties.
30 december 2007 om 18:17 #17379242En het is een leuke marketing term :sleeping
5 januari 2008 om 13:10 #17379243ik heb het laatst over deze motor gehad op school :D
de ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
5 januari 2008 om 13:13 #17379244Ken dit systeem wel maar wist niet dat opel dit toepaste. Op welke motoren zit dit dan?
5 januari 2008 om 13:17 #17379245geef mij maar zoon oldscool blok van commodere of admiraal of kapitan
recht toe recht aan lijn blok geen gezijk met klep zus of klep zo nie zo zuinig jammer moeite mee dan moet je maar naar fiat 500 ofzo:angel:angel
vgr tonsr.24 januari 2008 om 19:31 #17379246opel agila…:jerry
24 januari 2008 om 21:57 #17379247Originally posted by headzz
ik heb het laatst over deze motor gehad op school :Dde ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.
24 januari 2008 om 22:21 #17379248origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by headzz
ik heb het laatst over deze motor gehad op school :Dde ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.
Dit zit op de:
C18XE (L) – X18XE – X20XEV – X18XE1 – Z18XE – Z22SE en nog veel meer motoren.
Dit stamt al uit den ouden doosch
dit noemen ze bij opel ook Variable inlaat.
De V6en zijn geregeld via een Multiram systeem. dat is verder ook nergens zomaar terug te vinden.
Opel loopt met dat soort dingen meestal ook niet zo te koop.
Willem
25 januari 2008 om 10:51 #17379249Op de 6 in lijns heette dat toch DualRam, dan werkte hij onderin bij lage toeren als 2 3cilinders. :hmmz
25 januari 2008 om 12:14 #17379250origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by headzz
ik heb het laatst over deze motor gehad op school :Dde ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.
Dit zit op de:
C18XE (L) – X18XE – X20XEV – X18XE1 – Z18XE – Z22SE en nog veel meer motoren.
Dit stamt al uit den ouden doosch
dit noemen ze bij opel ook Variable inlaat.
De V6en zijn geregeld via een Multiram systeem. dat is verder ook nergens zomaar terug te vinden.
Opel loopt met dat soort dingen meestal ook niet zo te koop.
Willem
dus ik (met een z2.2se) heb ook een variabel inlaat traject? tof, wist ik niet eens. wilde al heel bijdehand zeggen dat alleen de dual rams dat hebben, maar dat is dus niet zo :wtf
30 januari 2008 om 21:52 #17379251Dual Ram is niks meer dan een klepje dat extra doorstroom openingen opent, en hiermee dus het inlaat traject wijzigd.
De 1.8 16V en 2.0 16V X18XE en X20XEV, daarvan ben ik zeker dat deze inlaat lengte regling hebben
ik heb het vermoeden dat de overigen ecotecs dit ook hebben
4 februari 2009 om 22:32 #17379252betekent dit nou dat als ik mn egr afdop dat ie alleen het korte inlaatdinges pakt en dat ik dan onderin ook meer vermogen heb?? :hmmz
x16xel5 februari 2009 om 12:00 #17379253bij mijn C18xel kan ik geen variabele inlaat vinden
5 februari 2009 om 21:28 #17379254EGR heeft niks met het inlaat te maken dan dat ie vuile uitlaatgassen in het inlaat perst.
Willem
6 februari 2009 om 18:37 #17379255origineel gepost door headzz
ik heb het laatst over deze motor gehad op school :Dde ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
Kan het daarom zijn dat als ik het gas intrap, hij bij +/- 2300 toeren in een keer vooruit schiet (veel meer power heeft?) omdat hij dat overschakelt naar de kortere inlaat?
7 februari 2009 om 15:47 #17379256Welk type motor
de X18Xe / X20XEv hebben juist een vloeiender opbouw.
Willem
8 februari 2009 om 16:42 #17379257Het is een Y20DTH motor. Ook heb ik het idee dat hij onder de +/- 2300 toeren vermogen inhoudt. Of is het omdat het een 16v is, dat die pas hoger in de toeren extra kleppen opengaan ofzo?
8 februari 2009 om 21:41 #17379258diesel, dan gaat de turbo pas echt zijn werk doen, en dan krijg je de douw in de rug.
Willem
9 februari 2009 om 19:01 #17379259heb geen last van mindere prestaties met een x18xe kan die wel sneller?;)
13 februari 2009 om 17:25 #17379260de c1.8xel heeft toch geen variabele inlaat?
14 februari 2009 om 22:08 #17379261ik weet niet hoe dat exact loopt.
opel schrijft over varibel inlaat, maar heb zelf nooit wat kunnen ontdekken op het inlaat van deze motoren.
X18XE sneller: X20XEV aan jouw computer hangen:angel
Willem
8 maart 2009 om 16:11 #17379262waarom zitten er in de astra gsi eigenlijk dan ecotec motoren?
een gsi is toch niet voor de zuinigheid bedoeld. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.