wat houd ecotec nu precies in ?

Forumindex Forums Techniek Ecotec wat houd ecotec nu precies in ?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206394
    mikeywikey
      Lid sinds:
      13 June 2006

      wat houd ecotec nu precies in..?
      behalve dat ze zuiniger zijn..?wat is er zo anders qua techniek behalve 4 kleppen per cilinder?

      #17379239
      Laue
        Lid sinds:
        19 September 2006

        een vervelende EGR klep? een klep zodat uitlaatgassen opnieuw gebruikt worden? erg “ECO”logisch

        durf het nie 100% cker te zeggen.

        #17379240
        sjans
          Lid sinds:
          7 November 2006

          Ik heb geen ecotec motor en bij mij zit ook een EGR klep dus das onzin.

          #17379241
          RonaldH
            Lid sinds:
            30 June 2004

            die zijn schoner dan de voorgaande generatie motoren,milieu eisen,emissie eisen,egr klep,en al die andere rommel.

            goed voor het milieu,minder voor de prestaties.

            #17379242
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              En het is een leuke marketing term :sleeping

              #17379243
              headzz
                Lid sinds:
                23 August 2007

                ik heb het laatst over deze motor gehad op school :D

                de ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat

                bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg

                en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)

                #17379244
                BartGSI
                  Lid sinds:
                  4 November 2006

                  Ken dit systeem wel maar wist niet dat opel dit toepaste. Op welke motoren zit dit dan?

                  #17379245
                  TonSR
                    Lid sinds:
                    29 October 2007

                    geef mij maar zoon oldscool blok van commodere of admiraal of kapitan
                    recht toe recht aan lijn blok geen gezijk met klep zus of klep zo nie zo zuinig jammer moeite mee dan moet je maar naar fiat 500 ofzo:angel:angel
                    vgr tonsr.

                    #17379246
                    Counterstrike
                      Lid sinds:
                      2 November 2005

                      opel agila…:jerry

                      #17379247
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Originally posted by headzz
                        ik heb het laatst over deze motor gehad op school :D

                        de ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat

                        bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg

                        en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)

                        Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.

                        #17379248
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          origineel gepost door Corsa_GSi

                          Originally posted by headzz
                          ik heb het laatst over deze motor gehad op school :D

                          de ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat

                          bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg

                          en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)

                          Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.

                          Dit zit op de:

                          C18XE (L) – X18XE – X20XEV – X18XE1 – Z18XE – Z22SE en nog veel meer motoren.

                          Dit stamt al uit den ouden doosch

                          dit noemen ze bij opel ook Variable inlaat.

                          De V6en zijn geregeld via een Multiram systeem. dat is verder ook nergens zomaar terug te vinden.

                          Opel loopt met dat soort dingen meestal ook niet zo te koop.

                          Willem

                          #17379249
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Op de 6 in lijns heette dat toch DualRam, dan werkte hij onderin bij lage toeren als 2 3cilinders. :hmmz

                            #17379250
                            2000
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              origineel gepost door wim-v6

                              origineel gepost door Corsa_GSi

                              Originally posted by headzz
                              ik heb het laatst over deze motor gehad op school :D

                              de ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat

                              bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg

                              en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)

                              Volgens mij zit dat pas op de nieuwste blokken met een P in de type aanduiding, de Twinports.

                              Dit zit op de:

                              C18XE (L) – X18XE – X20XEV – X18XE1 – Z18XE – Z22SE en nog veel meer motoren.

                              Dit stamt al uit den ouden doosch

                              dit noemen ze bij opel ook Variable inlaat.

                              De V6en zijn geregeld via een Multiram systeem. dat is verder ook nergens zomaar terug te vinden.

                              Opel loopt met dat soort dingen meestal ook niet zo te koop.

                              Willem

                              dus ik (met een z2.2se) heb ook een variabel inlaat traject? tof, wist ik niet eens. wilde al heel bijdehand zeggen dat alleen de dual rams dat hebben, maar dat is dus niet zo :wtf

                              #17379251
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Dual Ram is niks meer dan een klepje dat extra doorstroom openingen opent, en hiermee dus het inlaat traject wijzigd.

                                De 1.8 16V en 2.0 16V X18XE en X20XEV, daarvan ben ik zeker dat deze inlaat lengte regling hebben

                                ik heb het vermoeden dat de overigen ecotecs dit ook hebben

                                #17379252
                                patrick85
                                  Lid sinds:
                                  25 November 2007

                                  betekent dit nou dat als ik mn egr afdop dat ie alleen het korte inlaatdinges pakt en dat ik dan onderin ook meer vermogen heb?? :hmmz
                                  x16xel

                                  #17379253
                                  Baz
                                    Lid sinds:
                                    30 April 2005

                                    bij mijn C18xel kan ik geen variabele inlaat vinden

                                    #17379254
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      EGR heeft niks met het inlaat te maken dan dat ie vuile uitlaatgassen in het inlaat perst.

                                      Willem

                                      #17379255
                                      Pert
                                        Lid sinds:
                                        6 February 2009

                                        origineel gepost door headzz
                                        ik heb het laatst over deze motor gehad op school :D

                                        de ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat

                                        bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg

                                        en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)

                                        Kan het daarom zijn dat als ik het gas intrap, hij bij +/- 2300 toeren in een keer vooruit schiet (veel meer power heeft?) omdat hij dat overschakelt naar de kortere inlaat?

                                        #17379256
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Welk type motor

                                          de X18Xe / X20XEv hebben juist een vloeiender opbouw.

                                          Willem

                                          #17379257
                                          Pert
                                            Lid sinds:
                                            6 February 2009

                                            Het is een Y20DTH motor. Ook heb ik het idee dat hij onder de +/- 2300 toeren vermogen inhoudt. Of is het omdat het een 16v is, dat die pas hoger in de toeren extra kleppen opengaan ofzo?

                                            #17379258
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              diesel, dan gaat de turbo pas echt zijn werk doen, en dan krijg je de douw in de rug.

                                              Willem

                                              #17379259
                                              duncs
                                                Lid sinds:
                                                8 December 2008

                                                heb geen last van mindere prestaties met een x18xe kan die wel sneller?;)

                                                #17379260
                                                mvhagen1979
                                                  Lid sinds:
                                                  13 April 2008

                                                  de c1.8xel heeft toch geen variabele inlaat?

                                                  #17379261
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    ik weet niet hoe dat exact loopt.

                                                    opel schrijft over varibel inlaat, maar heb zelf nooit wat kunnen ontdekken op het inlaat van deze motoren.

                                                    X18XE sneller: X20XEV aan jouw computer hangen:angel

                                                    Willem

                                                    #17379262
                                                    corres
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 April 2006

                                                      waarom zitten er in de astra gsi eigenlijk dan ecotec motoren?
                                                      een gsi is toch niet voor de zuinigheid bedoeld.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.