Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa_GSI: Corsa B C20LET
- Dit onderwerp bevat 239 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 september 2021om 12:14 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2007 om 10:28 #17206384
Sow zal ook is een topic hier plaatsen :P
Corsa B GSi X16XE 1996
Kleur: Groen
Origineel:
Mijn SiteHeb de auto gekocht in 2001 en ben toen gelijk aan het aanpassen gegaan.
Koni/Intrax onderstel, Peco catback uitlaat, OZ Superleggera 15 velgen, schuif-kanteldak, superchip, originele remmen geupgrade met sportset.
Niet slecht 120pk gemeten tov 106pk origineel.Ook aan de audio werd gedacht:
Caliber speakers rondom, Kenwood amps, Pioneer radio + wisselaar en Alpine sub.Daarna een jaartje rond gereden zonder verdere aanpassingen, behalve de aanschaf van een set winterwielen (Dezent T 15 inch) en een cruisecontrol.
Ook nog wat interieurdelen zilver gespoten.Vervolgens de queste naar meer POWERRR:
Dbilas Throttlebodies, Dbilas 262 graden nokkenassen, Dbilas Flowmaster, Dbilas rollenbankchip, FSE Powerboostvalve, Supersprint spaghetti, Laser groep A uitlaat.
Resultaat: 170pk :oDaarna de bak en onderstel verder aangepast:
Powerflex rubbers all around.
Quaife sper erin met sinterbronzen plaat.
Ook de remmen werden niet vergeten:
Calibra 16v voor en Kadett GSi achter.Tussendoor nog de auto laten spuiten en spoilerkit geplaatst.
Sunrise Orange, originele mica kleur van Opel.
Dietrich voor- en achterbumper, Rieger sideskirts, Saxo VTS Rearwing, Renault Clio achterwisser, Morette lampen met Xenon, Hela misties en OZ Record 16″ velgen.Vervolgens wil je nog meer vermogen en dan krijg je dit, omdat de 1600 niet te redden bleek:
Jullie weten het al, maar zal hier ook nog even wat pics posten:Ik zal het belangrijkste eerst doen, of te wel de specificaties:
C20XE motor (Coscast kop)
K16 turbo
1ste overmaat Opel / Mahle Let zuigers
kop gelofowd
kleppen geflowed
gasklephuis geflowed
XE nokkenassen (uitlaat dmv tandwiel naar Let getimed)
Z20LET injectoren
3,5 bar drukregelaar
MTech fase 2 chip
Super radiateur (2 keer zo dik als airco gsi ding en nog iets breder)
Spal fan
IC van Renault Vel Satis 2liter turbo (achter de bumper zie je geen darmtoerist van.)
K&N 57i filter (Dat doet het hem.)Toen ik hem kocht had hij pas 4000km gereden na revisie in december 2005.
Inmiddels staat er wel wat meer op de teller :9En dan willen jullie vast wel foto’s hebben ;)
Komen ze:Inkopen doen:
RaidHP meters, zelfde als die bij Mathijssen verkocht worden, alleen via DPT iets goekoper. :x
Turbodruk, oliedruk en olietemperatuurMeterhouder van Carzone:
Bij Atec gehaald en op de foto is hij reeds gespoten.Via Tnqqb ook nog voor een leuk prijsje een turbotimer gekocht:
En dan nu het echte werk: SLOPEN !
Oude vertrouwde 1600 16v
Natuurlijk gelijk verstevigingen erin (had ik ooit al is via eeen CTC clublid gekocht):
En dan het begin van iets nieuws: Dag mooi groen onder de kap :[
Blok erin! :P
Koeling:
Eind resultaat:
:}
En zoals jullie begrijpen ben ik er wel content mee :+
Bij de ombouw moesten we de voedingskabels van de versterkers doorknippen, want deze liepen door het rubber van de motronicdraadboom. En die moest er natuurlijk uit :)
Dus ff shoppen bij mij oud collega’s van de Halfords:
Gelijk maar een verdeelblok genomen, hoeven er tenminste niet meer 2 kabels naar de accu.
Daarnaast was de zekeringhouder een beetje overleden, dus ook maar een nieuwe gehaald.
Tjsa nu ik power genoeg heb, blijft het er lekker in de muziek 8)
De meters.
Ze zitten erin, maar nog niet helemaal lekker.
De gaten van de Carzonehouder zijn niet diep genoeg om de meters helemaal weg te stoppen.
Morgen verder knutselen en aansluiten.
Hierbij hoe het er in het donker uitziet:zonder flits:
met flits:
Kleine to do list Turbo:
* gereviseerde f20 met sper erop
* Sachs Performance drukgroep, druklager en geveerde organische plaat
* 3,5 kilo alu vliegwiel
* kleine dingen onder de kap veranderen
* stuurbekrachtiging makenPics:
Link met picsDrukgroep+lager+plaat+boutjes wegen bij elkaar iets van 7 kg.
En dan zit er nu ook nog een F28 met sper achter ipv een F20 / F18+ met sper.
En voor volgend jaar staan er nog wat dingetjes te wachten.
Kuipjes, andere tellerunit, semi slicks.Max, Henk en vooral Marcel bedankt voor alle hulp bij de Turbo ombouw. :thumbup
A Lap @ the Ring:
Ring Time!19 december 2007 om 12:55 #17374235Leuk Servaas dat jeje project deelt met anderen.:kewlpics:thumbup
19 december 2007 om 19:27 #17374236Kinky ding…maar waarom 3 van die oliefilteradapters? handel je in die dingne? :P ik wil er anders ook een :D
19 december 2007 om 19:30 #17374237Max, Henk en vooral Marcel bedankt voor alle hulp bij de Turbo ombouw.
no problem servaas.
Je bent altijd welkom.. :D19 december 2007 om 19:40 #17374238mooi werk:thumbup
en leuke MB5 naast herby:)
20 december 2007 om 09:34 #17374239Originally posted by Fearless
Kinky ding…maar waarom 3 van die oliefilteradapters? handel je in die dingne? :P ik wil er anders ook een :DWas idd een mini group buy haha, 1 voor de Turbo en 1 voor de Irmscher en nog 1 voor iemand anders :vertag
20 december 2007 om 09:37 #17374240Filmpje toegevoegd:
http://www.stage6.com/user/Corsa_GSi/video/1306454/A-Lap-at-the-Ring20 december 2007 om 15:53 #17374241”da moe je dus ook niet doen……….die zit goed in mekaar…voorkantje”:jerry
4 januari 2008 om 16:27 #17374242wat voor upgrade krijg je dr op dit weekend?
5 januari 2008 om 22:24 #17374243Come and See dude, ben bij Marcel nu :vertag
6 januari 2008 om 08:57 #17374244origineel gepost door Corsa_GSi
Come and See dude, ben bij Marcel nu :vertaggaat niet meer lukken….tis al zondag :P
dus vertel, vertel…ben benieuwd! :D
6 januari 2008 om 09:02 #17374245:kewlpics AUB :D
6 januari 2008 om 13:56 #17374246Ik denk een ander inlaat:hmmz
6 januari 2008 om 14:09 #17374247met blow off valve:D:D:D:D
6 januari 2008 om 14:10 #17374248oh en andere buis tussen IC en inlaat:D:D:D
6 januari 2008 om 15:34 #17374249nee hoor..
:P:Pwerk is klaar. en de auto is weer klaar..
Servaas ken weer rijden…:agent
6 januari 2008 om 15:36 #17374250:kewlpics
6 januari 2008 om 15:40 #17374251en wat heb je er nu aan gedaan:P:P
6 januari 2008 om 15:44 #17374252:kewlpics
6 januari 2008 om 16:44 #17374253heb het gezien vanmiddag…is zeker wel netjes geworden.
hebben marcel, en zn broertje, goed werk afgeleverd :)Kewlpics zal je ff moeten wachten, denk ik, want Servaas is nog onderweg naar Rotjeknor terug ;)
6 januari 2008 om 17:37 #17374254hmm ben ook benieuwd….:hmmz
zat dat filmpje is te kijken… je had de tijd zeker..:angel
net laatste seconden….:wors:wors:worsen heren heb gereden in dit DIT DING net een raket..
ben wel wat gewend maar dat is echt snel..
:wtf zelfs een beetje eng..6 januari 2008 om 19:48 #17374255origineel gepost door mattemaker
en heren heb gereden in dit DIT DING net een raket..
ben wel wat gewend maar dat is echt snel..
:wtf zelfs een beetje eng..zou je eens mee moeten rijden in corsaboy’s corsa……echt harde plasser werk :D :D
wil ik niet mee zeggen dat de corsa van servaas traag is ;) :jerry
7 januari 2008 om 09:46 #17374256Geloof me Mattemaker is wel wat gewend (Subaru Impreza GTT met 350pk) :P
En ja hij heeft er in gereden, nog met de storing erin (max 0,5 bar druk toen). :P
Hopelijk snel weer is ff bij je buurten ;)
Owh ja de update dat vergeet ik helemaal……
Bijna klaar, alles nog ff netjes spuiten en afstellen, de juiste gordels ophalen (heb nu een leengordel) dan ff pica maken.
Hopelijk komend weekend tijd hiervoor :cool:7 januari 2008 om 23:14 #17374257heb ff tijdelijk een Bmw m5 uit 99..(is van een vriend helaas)
heeft em ff niet nodig.. nou geef maar hier..:thumbup
is ook erg leuk speelgoed….
is ff keertje meeten en sub bmw en jou let laten sporten..
lijkt me intresant..:hmmzwel met beter weer.. dat gun ik je nog..:vertag:D
8 januari 2008 om 08:09 #17374258Neem ik de Kumho’s (semi slicks) wel ff mee :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.