doorgereden met lekke oliekoeler/warmtewisselaar

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum doorgereden met lekke oliekoeler/warmtewisselaar

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337218
    Vectra G1T8S
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 May 2016

      Dag heren,

      4/5mnd geleden begon er in mijn z18xer een kvs lekkage, dealer kon geen lek vinden, nu lijkt het erop dat mijn oliekoeler/warmtewisselaar lekt aangezien er motorolie waterig is, denk nu dat die koeler de boosdoener is gedurende de kvs verbruik. dinsdag wordt de koeler vv, onder garantie word de reparatie uitgevoerd.
      3a4000 geleden is er een oliewissel geweest.

      hoe groot is de kans dat ik nu motorschade heb of kan krijgen? zodat ik dit evt mee kan nemen in een evt claim richting opel aangezien ze toch nalatig zijn geweest.

      #18337389
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        en waarom is opel nalatig geweest?
        als een lek niet te vinden omdat er uitwendig niks lek is en ook niet zichtbaar is in het waterig zijn van de olie, hoe zijn zij dan nalatig?

        #18337494
        Vectra G1T8S
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 May 2016

          [quote quote=18337389]en waarom is opel nalatig geweest?
          als een lek niet te vinden omdat er uitwendig niks lek is en ook niet zichtbaar is in het waterig zijn van de olie, hoe zijn zij dan nalatig?

          [/quote]

          de auto heb ik weggebracht voor een oliewissel, heb aangegeven of ze nog naar de kvs verbruik wouden kijken. zo gezegd zo gedaan, ze hebben aangegeven dat ze geen lekkage konden vinden. nu heeft een andere vestiging van opeldealer verder gekeken dan de neus lang is en ontdekt dat de koeler lekte. tijdens de beurt hadden ze kunnen constateren dat er dus kvs bij de olie zat. dat is ook de conclussie van de 2e dealer, waar vandaag de reparatie is uitgevoerd.

          #18337796
          dockedmarc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2011

            en als er nu geen koelvloeistof in de olie zat?
            wat dan?

            #18338669
            Vectra G1T8S
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 May 2016

              [quote quote=18337796]en als er nu geen koelvloeistof in de olie zat?
              wat dan?

              [/quote]

              nu 3wk verder is er geen kvs verbruik/lekkage meer waargenomen, olie pijlen, ziet er goed uit, olie is nu niet waterig.

              lijkt nu me nu dan toch dat het probleem is opgelost….

              #18338698
              dockedmarc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2011

                [quote quote=18338669]

                en als er nu geen koelvloeistof in de olie zat?
                wat dan?

                nu 3wk verder is er geen kvs verbruik/lekkage meer waargenomen, olie pijlen, ziet er goed uit, olie is nu niet waterig.

                lijkt nu me nu dan toch dat het probleem is opgelost….

                [/quote]

                ik betwist ook niet dat de lekkage daar wel of niet zat.
                u geeft de 1ste dealer “de schuld” omdat er bij de olie wissel niks is waargenomen en wil eventuele gevolg schade bij hun gaan claimen.
                u concludeert, samen met de 2de dealer, dat de 1ste dealer dit had kunnen zien.
                waarop ik antwoord, wat nou als er bij de 1ste dealer geen water in de olie is waargenomen?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.