Zomer banden

Hallo Roberts,

En welke banden zijn het geworden? Ik ben zelf ook op zoek naar banden

voor mijn astra h station waar nu michelin energy saver 205/55 r16 onder zitten die mij prima bevallen, maar

de banden van goodyear efficientgrip performance schijnen iets beter te zijn met natwegdek.

Gr,

André

Nadeel met bijvoorbeeld de Vectra-B is dat Velen banden erg Cuppen, en daar heb ik nou net met de michelins GEEN last van.

Wel met de Conti Sport Contact, en Premium Contact, Toyo T1R veel Vectra's gehad waar het niet meer om AAN tehoren was met nog een mm of 4 profiel op de banden..

Dat is voor mij de reden om nog steeds op De Michelin PE2 te rijden, 0,0 last van geluid door Cuppen.

@ Roberts: In Duitsland is het VERPLICHT om banden te plaatsen welke de snelheid van de auto mogen rijden.

- In jouw geval, heb ik even de handbak genomen, moet je dus een V-band plaatsen topsnelheid 214km/u is harder als 210km/u (H)

- in geval van winterbanden mag je op een lagere Codering rijden, maar dan moet dat wel aangegeven zijn in het gezichtsveld van de bestuurder (door middel van een Sticker)

op mijn foto zie je zo'n sticker op mijn teller zitten (max 190km/u banden met T codering) (had toen wel mijn zomerbanden erop hoor.. (gezien de gereden snelheid).

100_6246.jpg

Willem

Die pilot exalto's hoeken ook nog eens lekker. Vond ze voor onder mn corsa alleen een beetje duur, daar zitten nu hankooks onder, hiervoor zaten er michelin energy's onder en dat was helemaal kut, nooit meer energy onder mijn auto. Iets vlugger over een rotonde en het gaat gelijk piepen.

Met die exalto-II's kan je knap haaks de hoek om.

Mijn Broer reed op de Exalto PE-II exact zelfde danwel zelfs snellere ronde tijden op Zandvoort en Assen met zijn 205 1.9 16V (167pk), als met de Toyo R888, alleen bleef hiervan WEL het loopvlak op de band zitten, dat lukte bij de R888 niet!!!

Willem

Ik kan beamen dat de Exalto's heerlijk rijden! Heb ik om mijn originele Sport Edition II velgen zitten!

Michelin Pilot Sport III heb ik om mijn andere zomer velgen zitten. Dit rijdt ook formidabel zoals ik in mijn eerdere bericht heb aangegeven :thumbup

heb toevallig vandaag nieuwe banden gekocht michelin. omdat ik daar nog altijd op vertrouw/ ik ben wat dat betref merk vast ben 61 jaar werkte vroegar bij de renault toen was michelin al een van de beste banden. eerst waren dat de pilootje toen michelin x later zx toen zxx laatste banden de energie . nu enegie saver . daar mee wil ik niet zeggen dat de rest slecht is maar het is meestal trouw zijn aan een merk. bvb opel altijd opel . wer leben auto.s of zo iets denk ik.

Terug
Naar boven