Zafira stopt er telkens mee????OPGELOST!!!! ;-)

remo 07

Post vaak
Vraagje voor de 2.2 16v Zafira (bj 2002)kenners,maatje van mij heeft er 1 gekocht maar deze stopt ermee als hij 15 min rijd,EGR klep is door de garage vervangen maar heeft het nog steeds,iemand een idee??

mvgr Rene(Remo) Van het Ascona deel van het forum!

NOU.......We zijn eruit hoor,na 100 den euro's verder was het probleem een stukje slang en 2 slangenklemmen !!!

!!!!!!Poreuze brandstof slang IN de tank!!!!!!!!!!!! :puke

Waardoor de brandstof druk schommelde en daarom liep de auto niet,of niet goed.

Auto rijd weer goed en hopelijk kan hij er nu wat plezier van beleven........ :thumb

Mijn dank voor alle reacties en tips :jerry

Bij het uitlezen is niks naar boven gekomen,na 10 a 15 min rijden stopt ie er gewoon mee.......

Garage waar hij nu staat denkt aan de bobine.....egr klep is nieuw

Ik denk meer aan de nokken as sensor deze geeft zeg maar het timing moment aan van vonken ontsteking wat vroeger de verdeelkap deed en die willen nog wel eens stuk gaan en of als ze opgewarmd zijn dit gaan doen . het goedkoopste probeersel denk ik .

Nokkenas sensor is alleen nodig voor het starten om te bepalen waar welke cilinder staat. Bij een draaiende motor kan je de stekker van de nokkenas sensor er gewoon afhalen.

Als het telkens na 10 a15 minuten is kan het je krukassensor zijn

Die garage waar hij nu staat snapt er volgens mij niet veel van. Afslaan op een egr en een bobine is is niet erg waarschijnlijk.

Een krukas sensor wel! Ik vervang gemiddeld 4 keer per maand zoon ding ivm deze klacht.

Kan jij mij vertellen waar de krukas sensor zit???gaat hij morgen ff kijken en heb jij daar ook een prijs van?

hij zou ergens bij het rode stipje moeten zitten

02if.jpg

Brandstof pomp? Heeft Nick-GSI aan dus niet de filter maar de benzine pomp. Is die doorgemeten op goede werking?

Het is een Zafira uit 2002, dus een Z22se, dus met indirecte injectie. De brandstofpomp zit in de tank.

Als de brandstofpomp te weinig brandstof zou geven dan zou het waarschijnlijker zijn dat de auto er mee stopt onder hogere belasting ipv na een bepaalde tijd. Heb je de auto bij een dealer laten uitlezen?

ik heb dat probleem ook eens gehad met mijn omega

tempsensor kapot iederekeer dat de auto goed warm was had is dat

gewoon afgelopen gr kees

Terug
Naar boven