@Haasje17 wrote:En als ik alles zo lees en lees dat je zelf niet kunt inbouwen, wat nog makkelijker is dan diagnose stellen wat er stuk is.
Denk ik dat je je snel wat laat aanpraten, en steeds weer wat anders laat aan praten met als gevolg dat alles al snel heel erg kapot lijkt terwijl dat vaak niet zo is. Nu is het een chipper waar je bent geweest die heeft gezegd dat je koppakking lek is, nu heb ik hier slechte ervaringen mee. Er zijn er heel weinig welke fatsoenlijk een diagnose kunnen stellen.
Hebben ze ene uitlaatgassnuffelaar gebruikt om te kijken of er uitlaatgassen in de koelvloeistof zitten?
Gebruikt de auto koelvloeitstof? Hoe is de drukopbouw en termperatuur stijging van de turbo en motor?
Wat doet die op de rollerbank aan uitstoot en lamda waardes? Zit er een open filter op? Gok bijna van wel gaat die ook rot van lopen.
hij gebruikt lichtjes koelvloeistof idd, en als je de expansie vat opent geen druk of gesiss, de temp stijgt af en toe toch boven het middenpunt dus dach 90 a 95 graden, en dat is als die uit is en ik hem daarna weer aan doet. Verder zitten er 3 fannen op voor de koeling dus hij zal nooit boven de 100 komen, verder, ik heb zat power in zijn 1 en 2 maar daarboven is het crap en word het niks meer, hij geeft even boost en dan stopt hij dan weer dan weer stoppen,
tijdens gas geven geen rook wit of zwart of blauw, maar met flink gassen lijkt het wel of er benzine uit gespugt word.
het rare is dat de a/f meter 1.5 bar constand aan geeft maar ik dat bij lange na nooit haal ja in zijn 1 en 2 mischien net .