X16XE extreem olieverbruik

klopt.. heb het al eerder gedaan.. helaas was het voor mij een gekloot om de distributie op tijd te zetten... maar voor de rest was het zo gedaan...

ik had de rekbouten verwisselt voor ARP stut and nut systeem.. als de kop eraf moet heb je draadeindes die omhoog blijven staan.. was ook heel makkelijk richten daarna

Zeker de inlaat nok die versprong?

Ik had 2 jaar terug nog totaal geen kennis van auto's. Ben gewoon alles tot de puntjes gaan uitzoeken en zodoende ook de dist riem/wp bij m'n vorige 8 klepper vervangen. Is allemaal prima gegaan en vind sleutelen super tof om te doen, geeft een enorm voldaan gevoel king:

op een 8 klepper gaat dat idd makkelijk.. heb je 1 nokkenas en 1 krukas die je af moet stellen... met 2 wordt het lastiger.. bij mij verspong de uitlaat nokkenas de inlaat bleef op 1 positie staan zonder teveel gedoe.. had daarna zo`n blokje gekocht on tussen de nokkenassen te stoppen zodat ze niet verspringen.. maarja kom er nu 1 tekort i.v.m. 4 nokkenassen i.p.v. 2

@basss27 wrote:Hehe ja zo'n blokkeer tool heb je eigenlijk wel nodig met een dubbele nokkenas. Bij zo'n v6 (?) al helemaal :P

klopt... is het zeker waard om de riem zelf te doen... vooral als je zelf bij een garage werkt ^^

heb idd een v6

bij de dealer ben ik 2x zoveel kwijt ( inclusief korting omdat me auto ouder is al 10 jaar) dan dat ik zelf de delen bestel en erop zet...

Wim-V6 als je toevallig mee leest, wat zeg jij van de filmpjes in de beginpost?

Had ergens gelezen hier dat je zei dat het normaal is dat de auto zo rookt bij dit weer?

1e filmpje waterdamp, zeker niet raar.

Filmpje 2 kleprubbers

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven