welke remmen voor C20Let?

Vraagje, mijn tieg remt best wel slecht, handrem blijft vastzitten bij wegrijden en vaak piepende remmen. Dus er moet sowieso wat gebeuren. Binnenkort komt er een C20let in te liggen en ik begreep dat je dan sowieso andere remmen moet. Mijn vraag is dus welke?

Achter kun je van een Astra gsi nemen als ik me niet vergis.. Maar dan moet je wel de completen achteras overzetten..

@Dominic wrote:Achter kun je van een Astra gsi nemen als ik me niet vergis.. Maar dan moet je wel de completen achteras overzetten..

dat gaat dus niet werken. de as van een astra past dus niet

voor remmen zou ik of van een calibra turbo nemen of nog een maatje groter van een astra opc 2

achter ombouwen naar schijven kan maar is niet perse nodig.

anders zou je het remsysteem van een astra f gsi/kadett e gsi pakken of als je iets moderner wil ga je voor astra g/h, meriva a nemen.

Dat doe ik nu ook altijd;) dat laat ik die handrem lekker zo.

Maar achter ombouwen naar schijven, is dat zelf te doen? Of beter laten doen?

Geevis: 124 euro voor twee kabels? Waar ga jij in de vrede heen? ik was iets van 40 euro kwijt bij de dealer...

Voor de voorkant kan je het makkelijkste remklauwen van een Calibra Turbo monteren. Die vind je ook op diverse modelletjes van Saab.

In het Corsa subforum heb ik een tijdje terug nog een lijst geplaatst van alle auto's waar je die klauwen op kan vinden.

Die klauwen combineer je met een setje bijpassende remblokken van een Cali Turbo.

Dan neem je een set remschijven van een Meriva A 1.8 (X18XE) tussen bouwjaar 2003 en 2008. DIe zijn 4x100 geboord, maar het naafgat is groter. DIe moet je opvullen met een set pasringen van Mtech, kost 15 euro per set.

@tigra_chick wrote:Owkee, heel erg bedankt! Dan ga ik daar even naar opzoek. En achter ombouwen naar schijf, is dat moeilijk?

als je het op de M-tech manier doet is de vraag hoe goed kun je met een flex en een las apparaat omgaan.

Terug
Naar boven