Welke koppeling van Sachs voor Z20LET

opc-adrijver

Post weinig
Ik ga vandaag een gebruikt onderblok ophalen en wil gelijk de standaard koppeling laten vervangen voor een Sachs koppeling.

Nu zie ik om internet prijzen voor Sachs van 300 euro

http://www.stroevemotorsport.nl/Koppelingen/305578/881861_999805--Opel-Zafira-Sachs-Koppelingen/ tot een Sachs koppeling van http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=400023&hid=&lhid=&lvid=&mid=93&ItemID=400023&Number=1.

Zijn dit dezelfde koppelingen met zoveel prijsverschil ?

Ik zie door de koppelingen het bos niet meer ;-)

Mijn OPC heeft 250 pk met 371 Nm.

Volgens de beschrijving:

"Product Information

Ideal for your fast road car, our fast road clutch with increased clamping pressure will withstand increases in power and torque, without the slipping that may occur with a standard unit, yet still retain the drivability of a standard clutch.

Will also suit Supercharged vehicles up to 270bhp

Clutch comprises clutch cover and disc. Hydraulic Slave Cylinder available at a reduced price when bought with a clutch.)"

Zoals ik het lees een complete kit + de druklager, (mits ik de optie aanzet natuurlijk) Bij courtenaysport bedoel ik dan.

Bij stroevemotorsport idd zonder cover....

Ik had het over je eerste post. Maar die bij courtenay kan je zeker doen, koppelingscilinder is goedkoper dan orgineel.

ik zou niet bezuinigen op de Slave cilinder/drukgroeplager.. ik heb die van mij (imitatie) net vervangen door een orginele van opel 280 euro :shock: nog geen 20dkm gedraaid met de imitatie :thumbdown

En die van Courtney sport is geen sachs koppeling maar een no brand. Ofwel prijsverschil is er omdat er geen merknaampje op zit.

@NoFear1696 wrote:ik zou niet bezuinigen op de Slave cilinder/drukgroeplager.. ik heb die van mij (imitatie) net vervangen door een orginele van opel 280 euro :shock: nog geen 20dkm gedraaid met de imitatie :thumbdown

Had je dan een sachs of courtacy druklager erin of imitatie van een ander merk?

@opc-adrijver wrote:@NoFear1696 wrote:ik zou niet bezuinigen op de Slave cilinder/drukgroeplager.. ik heb die van mij (imitatie) net vervangen door een orginele van opel 280 euro :shock: nog geen 20dkm gedraaid met de imitatie :thumbdown

Had je dan een sachs of courtacy druklager erin of imitatie van een ander merk?

Ik heb tijdje terug ook mijn druklager vervangen voor origineel (nieuw) maar was na minder dan 20dkm ook stuk.

Wel naar de dealer geweest en een nieuwe gekregen en oude is terug ter garantie. Dus origineel is ook

geen garantie dat die heel blijft.

Oke... weer wat wijzer! en een stapje verder.

Bij de opel geven ze aan dat de standaard koppeling gemaakt is voor 250 Nm.

Waar doe je het goed aan....

De merkloze sportkoppeling van Courtenay of de Sachs sportkoppeling van M-Tech ?

Prijs verschil is rond de 300 euro.....

Vraag is een prijs op voor een Sachs Performance set bij Dutch Power Trading.

Let wel op je hebt ook gewone (normale vervangings) Sachs sets!!

hey hey hey, die van courtenay is geen merkloos hea!

zal ff kijken of ik nog foto's heb, want dat was geloof ik een LUK

@Corsa_GSi wrote:Vraag is een prijs op voor een Sachs Performance set bij Dutch Power Trading.

Let wel op je hebt ook gewone (normale vervangings) Sachs sets!!

Contact gehad met Erian van DPT. Hij gaat een offerte maken.

De orginele koppeling kan gewoon 300 pk aan en 400nm koppel. Ook de koppeling van courtenay houdt dot vermogen prima.

Mr auto heeft sachs koppeling sets voor €200. Drukgroep kost net geen €180 van sachs.

Lijkt me prima spul en niet te duur

@Dikkeminne wrote:Mr auto heeft sachs koppeling sets voor €200. Drukgroep kost net geen €180 van sachs.

Lijkt me prima spul en niet te duur

Is de sachs koppeling niet de standaard variant van de orginele opel koppeling ?

Een sachs performance koppeling staat bij Sachs zelf op de site voor 529 euro.....

Bij M-Tech voor 549

Terug
Naar boven