welke gereedschap wagen?

"dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd."

dat is bij heel veel van de duurdere ratels zo, ook bij BETA en FACOM daarom ik ook zo tevreden ben van Ironside zijn echt hele kleine soepele klikjes en toch heel sterk :thumbup

duurder wil niet altijd beter zeggen, in vele gevallen wel maar als het om sleutels gaat :hmmz

ps: ik ga ook nooit vergeten toen ik eens aan een kameraad zen seat leon moest werken, alles ging goed tot we aan de aandrijfassen begonnen, de koppen zaten zo vast dat we de ene ratel na de andere erop kapot trokken (met lange buis erop) als er geen 5 naar de haaien waren waren het er geen 1, ook verlengstukken met buis erop gingen eraan, Stanley (draaide door), enkele wannabe ratels (natuurlijk gewoon plooien of doordraaien :roll:), en jawel ook de beta moest er aan geloven (kop voor dop brak af), als laatste hoop nam ik toen men niet zo lang gekochte Ironside ratel met een bang hart :hmmz maar los was het kreng king:

en toen had de man die zen maat een pleziertje wilde doen nog maar 1 ratel meer over :wtf hop naar de winkel achter wat gerief van Ironside en facom :thumb

wat betreft beta, heb ik er nog gerief van, tangen, plaatschaar, doppen, vaste sleutels enz en daar ben ik dan wel weer tevreden van tjah...

@Duurt wrote:Gedore levenslange garantie?

Heb eens zo'n dure ratel gehad,ze vertelden bij de verkoop dat ik er wel een lange pijp op mocht zetten al als hij afbrak kreeg ik gewoon een nieuwe.

Als je van linksom naar rechtsom wilde gaan moest je de dop er aan de andere kant in doen maar vaak bleef het 4kante stuk metaal aan de dop zitten en moest altijd een tang pakken om hem er weer uit te trekken, ook lag hij slecht in de hand, naar mijn mening te spits aan de zijkanten, dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd.

Eigenlijk was ik best wel blij dat het ratelmechanisme op den duur doordraaide en er mee terug kon gaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, bon had ik niet meer maar bij levenslange garantie heb je immers geen koopbon nodig.

Zij hebben hem opgestuurd en wat bleek, alleen garantie op afbreken van de arm en niet op het ratelmechanisme.

Ik ben daarom letterlijk afgeknapt op Gedore met hun levenslange garantie, :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown

Ik heb ook nog een oude Gedore gereedschapswagen waarbij de laden zeer zwaar op en dicht gaan. :thumbdown :thumbdown

Misschien is Stahlwille of Hazet een betere keuze

ik heb gedore ratels welke toch echt geheel anders zijn, dus vraag me echt af welke ratel van gedore je hebt gehad.

Type dat ik ken waar je de kop moet omdraaien is een momentsleutel en geen ratel.

@Haasje17 wrote:@Duurt wrote:Gedore levenslange garantie?

Heb eens zo'n dure ratel gehad,ze vertelden bij de verkoop dat ik er wel een lange pijp op mocht zetten al als hij afbrak kreeg ik gewoon een nieuwe.

Als je van linksom naar rechtsom wilde gaan moest je de dop er aan de andere kant in doen maar vaak bleef het 4kante stuk metaal aan de dop zitten en moest altijd een tang pakken om hem er weer uit te trekken, ook lag hij slecht in de hand, naar mijn mening te spits aan de zijkanten, dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd.

Eigenlijk was ik best wel blij dat het ratelmechanisme op den duur doordraaide en er mee terug kon gaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, bon had ik niet meer maar bij levenslange garantie heb je immers geen koopbon nodig.

Zij hebben hem opgestuurd en wat bleek, alleen garantie op afbreken van de arm en niet op het ratelmechanisme.

Ik ben daarom letterlijk afgeknapt op Gedore met hun levenslange garantie, :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown

Ik heb ook nog een oude Gedore gereedschapswagen waarbij de laden zeer zwaar op en dicht gaan. :thumbdown :thumbdown

Misschien is Stahlwille of Hazet een betere keuze

ik heb gedore ratels welke toch echt geheel anders zijn, dus vraag me echt af welke ratel van gedore je hebt gehad.

Type dat ik ken waar je de kop moet omdraaien is een momentsleutel en geen ratel.

Zijn hele oude ratels.

heb er hier nog een set liggen (reserve) die is uit 1980.

Ik verleng geen ratels, daar pak je een wringijzer voor.

Daar hebben we dan ook een aantal kromme van liggen.

Wij hebben zowel Lidl (kraftwerk oid.) Als gedore ratels, ik werk toch het fijnst met de denk al ruim 10jaar oude Gedore ratel.

Deze heeft heel veel tikjes, en werkt voor korte slagen prettiger dan alle andere ratels tot nu toe.

Ook de gedore moment sleutel is een prima ding

Heb ook nog een hacon moment sleutel tot 350nm, een enorm ding, maar je krijgt er zowat alles mee vadt en los.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

ik heb een beta kar en gereedschap, vrij prijzig voor wat je ervoor krijgt. Vind facom net zo goed en een stuk makkelijker te verkrijgen.

Facom, beta, geodore.

Daar ligt de werkplaats vol mee. Her en der nog goedkoop spul liggen wat kapot mag zeg maar.

Ratels verlengen doe ik ook niet graag. Pak dan wel gerredschap wat het wel los kan krijgen

Terug
Naar boven