@albertsjos wrote:Gewoon die 60-dagen regel invoeren.
Exacte inhoud van die regel ken ik zo niet maar schijnt in het verleden ook al eens geweest te zijn.
Gemiddelde oldtimer rijder zal niet meer dan 60 dagen per jaar rijden en koopt dus voor een paar tientjes deze kaart.
De andere rijders zullen de oldtimer rijden vanwege het voordeel en zij maken dermate veel gebruik van het wegennet dat zij wel volledige mrb moeten betalen.
Ik rij met mijn calibra 2000km per jaar ( denk minder dan 30 dagen per jaar) en als mijn oldtimer klaar is zal ik ook zoiets er mee rijden.
Voor mijn dagelijkse auto wil ik ook gewoon mrb betalen, maak gebruik van het wegennet dus niet meer dan normaal.Met bovenstaande regel betaal je voor wat je gebruikt (wegennet).
Op deze manier komt mijn cali misschien ook nog een keer voor de oldtimer regeling in aanmerking.
Jos
Koeijepoep!
ik rij minder KM maar dan over het hele jaar ,omdat ik het leuk vind en dat mag niet dan.
Ben ik dan gelijk een voordeel rijder? :???: omdat ik de oldtimer gebruik waar die voor gemaakt is rijden ,en van genieten het hele jaar door :wors
Juist in de winter :angel .
Dat je er een voordeeltje mee hebt als die 25 jaar is dat is mooi meegenomen.
En dat kan je mooi weer in de oldtimer investeren .Blijft de economie ook nog een beetje draaien.