een c rekord, had ik ook als enige auto, was m'n 2de na een chevrolet corsica, maar is inderdaad heel anders rijden als een corsa'tje ofzo.
je hebt geen stuurbekrachtiging, en toch meer gewicht als een corsa'tje, duus wat lastiger inparkeren, ook al zou de corsa ook geen stuurbekractiging hebben.
ook geen abs ofzo, en je moet aardig meer je best doen op het rempedaal om er wat remvermogen uit te krijgen.
en aangezien je de aandrijving achter hebt en het gewicht niet willen ze wel een beetje driften, maar ook dat kan verkeerd(weet ik helaas uit ervaring).
wil je hier absoluut niet ontmoedigen, ik heb met de mijne ook vele kilometers gemaakt, ook dagelijks naar het werk toe, en op LPG gewoon starten met -12.
dus het kan best, maar er zijn toch een paar zaken die het rijden in zo'n auto wat inspannender maken, en meer oplettendheid vragen dan een corsa, of een goedkope astra/vectra in verband met je kinderen.
weet niet hoe ze in een ongeluk zijn, je hebt voor wel aardig kreukelzone, omdat je motorbok 2 cilinders korter is als de commodore 6 cilinder(zelfde carrosserie).
maar hoe stevig ze zijn bij aanrijdiung in de zijkant weet ik niet, maar ik denk beter als een kleine auto, maar dat je met een modernere auto van zelfde formaat veiliger zit.
maar dat zijn keuzes die je moet maken.
ik denk dat ik een paar ongelukken met mijn rekord had gehad die door de betere remmen van de calibra voorkomen zijn, en had van de winter er ook niet graag mee door de sneeuw gegaan, maar heb nog steeds een beetje spijt van de verkoop