origineel gepost door mayhem
origineel gepost door McKaamos
Mwah, het zal vast passen, maar volgens mij heeft een C20NE veel teveel power voor een F10/4 versnellingsbak.
Die dingen zijn gemaakt om eens 120NM aan koppel te vreten en misschien eens 80PK ofzo.
De C20NE wordt standaard geleverd met een F18 of F20 en die zijn beide net, krap aan, voldoende. Die bakken mogen 180NM koppel aangeboden krijgen en de C20NE doet standaard 170NM.
c20ne is f16
c20xe is f20 en latere types soms f18.
vervolgens
f18 is geen 180nm, is 180 foot pounds of torque.
1 foot pound is 1,355nm, dus een f16 bak zou dan gegarandeerd zijn tot 216.8nm
In de Calibra is in de laatste modellen met de C20NE een F18CR 5bak geleverd en in bepaalde auto's zit er ook een F20 achter.
Maar idd, F16 was van de beginjaren de standaard.
Nou je het zegt klopt dat idd ook wel van die koppelcijfers.
Maargoed, dan alsnog is een F10 te krap voor een C20NE.