verwarming/koeling kachel alleen op hoogste stand?

Vectra C 2005

Kachel werkt alleen op hoogste stand. Standen ervoor werken dus niet. Wat kan dit zijn en hoe op te lossen? Wel iets gelezen over weerstand?

Iemand tips?

Grtz

@pixels66 wrote:bij mij begint stand een ook moeilijker te gaan, je hoort af en toe ook gepiep, vermoedelijk dus door waterschade door de parafaan.. Dan heeft een kachelweerstand vervangen geen zin neem ik aan?

Kan zijn dat de ventilator niet meer soepel draait dan zou je dus kunnen proberen om hem te smeren zoals beurjean zei anders is binnenkort ook je kachel weerstand stuk.

Ik heb geen ecc maar handmatige airco. Zie onder motor wel kastje en stekker met wit, groen en blauwe draad. Helemaal achter tegen de voorkant aan. Komt er moeilijk bij.

Even een vraag ik heb een opel signum van 2004, op een gegeven moment is mijn aanjager ermee gestopt. Hij blaast op geen enkele stand meer lucht. Ik dacht het zal vast de kachelmotor zijn dus vandaag een andere erop gezet, maar nou werkt het nog steeds niet... Ook heb ik de zekeringen gecontroleerd, ook daar ligt het niet aan. Iemand een idee waar het dan aan moet liggen?? Misschien heb ik een zekering over het hoofd gezien??

Alvast bedankt voor de hulp!

Grtzz

Terug
Naar boven