@RISL wrote:400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.
Wanneer je je druklager bij Brezan haalt, ff opletten dat je een bepaald pinnetje verwijderd. Sorry dat dit een enigszins vaag verhaal wordt, het is al even geleden dat ik mijn blok heb gereviseerd, inclusief koppeling en druklager (voor F17-versnellingsbak), dus ik weet niet precies meer hoe het zat.
Het was in ieder geval zo dat ik, na montage van het nieuwe druklager, het remsysteem (en leidingen voor de koppeling dus) wilde ontluchten door een paar keer het koppelingspedaal in te trappen. Het pedaal werd heel snel keihard, tot een behoorlijke knal klonk en tussen de bak en motor olie weg droop. Motor weer van de bak af, terug gegaan naar Brezan, nieuw druklager gekregen (gratis ja

) en hetzelfde verhaal. Opnieuw terug, nog een nieuwe gekregen en toen bleek dat ze in de handleiding waren vergeten te vermelden dat er een pinnetje moest worden verwijderd uit het druklager.
Volgens Brezan was dat pinnetje voor de Vectra wel nodig (raar verhaal, vond ik), en was het daarom niet vermeld.
T gaat over een Astra-F deze heeft mechanische koppelings bediening, geen hydraulische
een Hydraulisch druklager is ook ruim 3x zo duur als die van deze Astra-F
willem