Alle winkels en zelfs de dealer leveren nog maar een soort. QED heeft enkel de zwarte, de dealer enkel de blauwe. Denken jullie nou echt dat als er motoren zijn die daar als een krant op lopen dat ze dat zouden doen??! Voor elk schroefje waarvan bekend is dat het niet past vanaf een bepaald motor nummer staat dat er expliciet bij. Ik heb het zelf getest. Het enige wat het dan nog kan zijn is dat je bijv, geen lambda rijdt en dat je het dus anders test dan ik, maar dan zou je zoals ik al zei ook gewoon al problemen kunnen ondervinden met een andere van de zelfde kleur, want ze zijn exemplarisch verschillend. Die dingen zijn dood ordinaire NTC weerstanden en die zijn gewoon nooit heel precies, die dingen hebben een tolerantie van 20%... En als je dan naar die waardes kijkt uit Autodata dan klopt dat ook precies, dan valt die 'afwijking' van beide keurig binnen die 20%. En dat is dus ONGEACHT DE KLEUR.
Je ziet ook de waardes een flink eind overlappen, wat al aan geeft dat je twee van verschillende kleur kan hebben die EXACT de zelfde waarde zullen geven. Tevens twee van de zelfde kleur met een flink verschillende waarde. Dusssss... het zou NIETS uit moeten maken, doet het dat wel dan kan dat enkel betekenen dat er iets anders mankeert of af wijkt van standaard. Dus lambda uitschakelen, of een slecht werkende lambda sensor. Maar dan nog kan je dat zelfde overkomen met een zelfde kleur sensor die gewoon wat afwijkt binnen de tolerantie.
Overigens hoeft een benz helemaal niet uit 1934 te komen om te roken als een stoommachine, dat doen ze vers van de pers al vaak zat... :jerry