verloren vonk

Ik zou voor direct coil gaan zonder wasted spark zodat je geen positieve en negatieve vonk krijg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Nou ja wasted spark wordt al jaren op heeeeeel veel motoren toegepast.

Is geen slecht iets.

http://www.dtafast.co.uk/compare_ECUs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier vind je een optie lijst voor de Ecu's van DTA.

Maar wil je sequentiele injectie, unequal fire etc etc etc allemaal gebruiken?

Ik probeer je niets aan te praten hoor probeer je alleen te laten zien dat je niet direct voor een s80 hoeft te gaan.

Afhankelijk van je wensen en eisen etc....

:D

Zelf gebruik ik een S40Pro, misschien dat ik ooit nog de overstap maak naar S60 maar zie hier tot nu toe nog geen toevoeging voor.

Ik gebruik hem dan ook op een 4 cilinder motor.

Marcel. ..dat sequentiële inspuiting.....waar is dat goed voor?

In princiepe was ie met een s60 ook klaar geweest. Maar straks heeft ie een alles kunner die die ook nog eens aan een andere motor kan bouwen mocht ie dat ooit eens willen.

Tja, op het elektronika gebied ben ik een leek :???:

mijn enige betrachting is goe materiaal op een goeie motor

zodat ik die kan gebruiken waarvoor hij is gemaakt (op zijn vlaams): GAAZ geven en blijven rijden

ik ben dan ook ten rade gegaan bij mensen die het kennen en ervaring mee hebben

dat er nu onderdelen bij zijn die ik weinig of niet ga gebruiken of meer kunnen dan ik nodig heb ,kan best

ik weet ook dat hier mensen op het forum zijn die véél meer weten over deze zaken dan ik (ik probeer er zo veel mogelijk over te weten te komen)

daarom vind ik het leuk om zulke dingen aan te kaarten (en te leren van jullie reacties) :thumbup

ik heb het volste vertrouwen in de mensen die mijn motor nu aan het opbouwen zijn

dus dat zal wel goed komen

maar ga je deze motor atmo opbouwen of met vuldruk..

En wat zijn je eisen verder? Launch control - traction control,

De S60 heeft iets minder datalog (8 uur) de S80 en S100 gaan tot 16 uur.

Verder heeft de S60 1 lambda ingang en de S80-S100 2 stuks.

en maar 1 wheel speed sensor, dit heeft weer met de traction control te maken..

Ik zit wel ff te denken hoe de sequentiele injectie precies wordt bedraad met een 6 cilinder.

Normaal gesproken zetten veel tuners in een simpele configuratie alles in op batch fire.

Dat doe ik ook, alle injectoren tegelijk open.

Dit kan met 1 injector drive voor een 4 cilinder. met een 6 of 8 cilinder moet je minimaal 2 injector drives gebruiken.

Wat ik zo terug haal uit de software dien je een nokkenas sensor hebben en minimaal 6 injector drives (dus een S80 want de S60 heeft er 4).

Met sequentiële injectie kun je dus elke injector apart sturen.

Heeft dit voordelen op vermogen? In mijn ogen niet iets dat het de complexiteit en extra bedrading met zich meebrengt.

Ook de tijd op de dyno is naar mijn idee meer maar goed ik ben geen tuner die een complete mapping kan schrijven.

Red me er wel aardig mee maar is nog allemaal beginners aanpassingen.

Het heeft wel voordelen op de efficiëntie van het brandstof verbruik.

Je kunt veel nauwkeurige je auto afstellen. Maar goed ding van mij zuipt toch net een tik erger dan de eigenaar dus boeien..

;)

Terug
Naar boven