Verbruiker trekt accu leeg

@Dens-E wrote:@Dens-E wrote:@flw wrote:Wat is de spanning na 24 uur stilstand?

Frans

Ga ik komende week meten.

Heb net gemeten, auto staat nu 24 uur stil, en erg vreemd.. Nu is het nog 12,7v

Zou hij nog 100% geladen moeten zijn.

Mooiste was als je hem nu belast kunt testen en wat er dan overblijft.

Frans

@flw wrote:@Dens-E wrote:@Dens-E wrote:@flw wrote:Wat is de spanning na 24 uur stilstand?

Frans

Ga ik komende week meten.

Heb net gemeten, auto staat nu 24 uur stil, en erg vreemd.. Nu is het nog 12,7v

Zou hij nog 100% geladen moeten zijn.

Mooiste was als je hem nu belast kunt testen en wat er dan overblijft.

Frans

wat bedoel je met 'belast testen'?

Belast testen is een testapparaat waarmee je meestal een 3 tal weerstanden kunt inschakelen, welke bv 100, 200 of 300 ampere trekken.

De capaciteit van de accu is bepalend welke weerstand je in moet schakelen.

Je zet een poot op de plus en de andere op de min dan meet je de onbelaste toestand, net zo als met een voltmeter.

Schakel je nu ook de weerstand die 100 ampere trekt dan mag de spanning maar iets terug vallen.

Zakt hij bv terug naar 9v belast, dan weet je genoeg dan kan hij bij het chemisch afval.

Juiste waarde weet ik zo niet, maar mogelijk dat andere je hieraan kunnen helpen.

Capaciteit van je accu moeten ze wel weten.

Frans

Net weer gemeten, auto staat 48 uur stil.

De accu heeft nu 11,7v over

Samenvattend:

Na lange rit: 12,7v

na 1 dag: 12,7v

na 2 dagen: 12,3v

na 4 dagen: 11,7v

Heb rondgeïnformeerd voor een Ampere tang, maar ken niemand die er een heeft helaas.

Mijn idee is om als volgende stap de -kabel los te halen van de accu, en na 48h weer dezelfde meting uit te voeren. Wanneer de spanning nu 12,7v blijft weet ik iig dat er een verbruiker is.

Als dat zo is zal ik met een autolampje tussen de -kabel en de -pool op de accu gaan testen of ik door zekeringen te verwijderen kan ontdekken in welke stroomgroep er een evt. verbruiker zit.

@Dens-E wrote:

Mijn idee is om als volgende stap de -kabel los te halen van de accu, en na 48h weer dezelfde meting uit te voeren. Wanneer de spanning nu 12,7v blijft weet ik iig dat er een verbruiker is.

Is ook een optie.

Terug
Naar boven