Even weer een update,
Vrooooegah, liep die stationair onder de 1000 toeren. Nu lukt het gewoon niet.
Nu keek ik naar een oude foto hoe ik de distributie toen had staan. ( ja simpel he)
(Toen 2006)Telde ik 20 tanden links na de markering en vondt het toen al een debakel omdat de markeringen naar verschillende bronnen altijd iets naar binnen stonden.
Hier heb ik 2000km mee gereden en toen bleek er toch best wel een scheur in het onderblok te zitten(uit schade auto)
hierna heb ik redelijk basis een nieuw onderblok opgebouwd.
Nu wilde ik voor ik met alle tuning zaken begin het ding redelijk goed laten lopen.
Nu telde ik bij mij nu 19 tanden op de zelfde wijze en staan de wielen zoals 'veel' zeggen iets naar binnen. Nu lijk ik dus best wat overlap te heb en loopt ie dus best wat rommelig stationair als ie in opwarm fase zit. BEHALVE de eerste 30 sec na het koud starten.
Nu verwacht ik eigenelijk dat de kop toch is gevlakt en wellicht dit onderblok ook ooit eens. Waardoor de timing toch net iets meer uit staat. Gisteren dit nog even terug gecorrigeerd naar de 20 tanden waarbij de uitlaat naar het streepje staat en de inlaat voor het streepje. TDC of BDP nog even goed geverifieerd, alles gemonteerd en de motor loopt een stuk netter. Ik zou niet zeggen meer vermogen juist omdat er minder overlap is.
Nu dacht ik aan het volgende, nu al de verstelbare poelies monteren en afstellen.
gewoon met 20tanden en de uitlaat iets vervroegen.
Nu wordt het nog wel even een zoek tocht hoe dokter Indra dat blok standaard heeft laten lopen om de zo juist en standaard mogelijke instelling te krijgen.
@Jeroen
Daar moet die kruk nu in komen.
@ Manta-Aero
Als het goed is heb ik deze week de shims en ga ik het nog ff dubbel check :wors voor de info.
@RamSwa72
Ja gelukkig wel, die Porsche orange is ook erg leuk. en dat is nu het probleem. Omdat het nu kan en ik wil er net als nu na 7 jaar toch ook wel zo iets hebben van ja ... vindt ik nog steeds een mooie kleur.
er stonden een aantal kleuren op het lijstje.
Sepang Bronze (BMW 5)
Electric Orange (focus)
Ferrari FF Silverstone
maar het wordt Champagner Quartz Metallic