velgen

Ik heb ook zo'n set imitatie bbs gehad en ondanks de brede velgen achter nooit problemen met de wiellagers gehad. :thumb

Wel uitkijken met stoeprandjes.

Groeten Ralph :wtf

wiellagers hebben last van een lage ET waarde, niet zozeer van breedte.

ooit weleens van de hefboomwerking gehoord, kracht = massa x arm

als je wielen verder van je wiellagers af komen te staan, ga je een grotere zijwaartse kracht op je wiellagers uitoefenen.

@ralph3000 wrote:Ik heb ook zo'n set imitatie bbs gehad en ondanks de brede velgen achter nooit problemen met de wiellagers gehad. :thumb

Wel uitkijken met stoeprandjes.

Groeten Ralph :wtf

Heel dik! Ik heb een setje op het oog maar dan de binnenkant zwart.

deze zijn 5x112 en heb dus schuifbouten nodig.

M12x1.5 bouten moeten dus passen? Maar dan 26mm?

Ja vond ik ook en voor een leuk prijsje kunnen regelen. Ik ga ze morgen ophalen in het verre zuiden.

Maar zoek dus wel met een beetje spoed center caps en schuifbouten van 5x110 naar 5x112.

Dus als iemand een link heeft graag :)

Schuifbouten gaan niet op de steekmaat.

Je moet gewoon zorgen dat je schuifbouten hebt in de maat M12x1,5.

Doordat het conische gedeelte van de bout kan bewegen vangt ie de 112 bij 110 op, je zou ook velgen met een steekmaat van 5x108 monteren.

Volgens mij is de orginele bout 22mm, ik weet alleen niet zeker of een schuifbout wat langer is door het beweegbare stuk. Je zou makkelijk een 24mm bout nodig moeten hebben.

Zo, das een flink verschil met schuifbouten.nl

Daar kosten ze 2.30 per bout. M12x1.5 28mm.

Velgen inmiddels thuis. Stukje rijden richting Eindhoven maar je moet wat over hebben voor je auto :)

Nee was t maar zo.

Eerst schuifbouten ergens scoren en dan iemand vinden omgeving lelystad die daar verstand van heeft en gelijk banden kan monteren :)

Iemand?

Ah net te laat :(

Ik heb ze al besteld.

Toch bedankt! Misschien is zo'n bezoek niet zo slim, ik zie dat jullie aardig wat leuke velgen aan de muur hebben hangen haha ;)

Terug
Naar boven