Velgen 57.1 naar 56.6. Hulp nodig!

ghospel

Post weinig
Hallo,

Ik heb een vraagje ik heb nu eindelijk de velgen gekocht die ik al een tijdje wou. Ik heb ze twee keer gezien 1 keer op google na heel veel zoek werk en 1 keer in real life onder een astra.

Het betreft een setje audi velgen wat onder een astra moet met het naafgat 56,6 en de velgen zijn 57,1. De verschil is nihil.

Ik heb aan de jongen gevraagd hoe hij het had opgelost hij antwoorde teflon tape.

Waar o waar kan ik centreerringen van 57,1 naar 56,6 vinden? Bestaan ze wel?

Of wat als ik zonder rijd?

Of is teflon ook een goed idee?

Graag jullie tips/ervaringen en meningen. Foto's komen als ze eronder liggen.

Alvast bedankt allemaal!

Ps: et en steekmaat is goed.

misschien voelerlint van 0.2 of 0.25

gaat wel roesten denk ik.

is er ook wel in rvs dacht ik

of ringen laten draaien

denk dat zonder op zich ook kan is hoog uit 0.25 uit midden

Deze ringen moet je laten maken.

Via de normale weg zijn ze niet verkrijgbaar.

Wat ook veel gebeurt is dat de velgen uitgedraaid worden.

Zodat een passende ring er in gezet kan worden.

Ik heb een bedrijf gevonden die ze speciaal op aanvraag maakt en hij heeft toevallig een setje liggen!

Het kost me 30 euro voor 4 aluminium ringen is dit rendabel?

En zou het getril zo opgelost worden? Want het scheelt echt niet 0,5mm?

En toch scheelt t of een wiel perfect gecentreerd is of niet. Dus ook die halve mm

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Aluminium zo dun?

Ik heb ze van kunstof.

Ik heb Audi s8 velgen liggen, en zat met hetzelfde.

Maar mijn velgenboer kon ze gewoon leveren, die ringen

Je kan je naaf opvullen of de velg iets versmallen. Bijv. d.m.v. uitlaatpasta op velg, aluminiumfolie of naaf etc.

Verschil is zo klein, dat je eigenlijk alles kan gebruiken. Moet te doen zijn zonder problemen.

Uitlaatpasta???.?. Of aluminium folie..... :wtf :wtf :wtf

Nou bandenservice 40, adverteerder daar maar mee op je site, krijg je veel klanten :wtf

Wat een beunhazerij zeg, godsamme

Gewoon fatsoenlijk maken, anders kun je het net zo goed zo laten.

Als je er niet aan kan komen... Dan kan je beter iets doen dan niets.

Anders moet je maar lekker Opel velgjes halen en geen Audi, zo simpel.

Overigens adverteer ik daar helemaal niet mee op mijn site. Ik ben zelf niet bezig om dat soort dingen te doen. Ik krijg gewoon netjes de naafringen altijd meegeleverd. Maar als er een klant is die er om vraagt het verschil toch op te vullen van een velg waar geen ringen voor te verkrijgen zijn omdat het verschil zo klein is, dan doe ik inderdaad zoiets.

De vorige eigenaar deed het met Teflon tape, nou perfecte oplossing toch?

Waarom maak jij je overigens zo druk? Je levert niets in kwa veiligheid of een probleem waarmee je later te maken krijgt! Gaat om een randje van 0.25 mm wat je moet opvullen rondom.

Je levert niets in kwa veiligheid of een probleem waarmee je later te maken krijgt!

Wel als je hierdoor je velg niet goed gecentreerd krijgt knul. Je hebt geluk dat Opel bouten conisch zijn maar bij een Peugeot hoef je dit dus niet te flikken. Uitlaatpasta gebruiken is prutserwerk 1e klas. Als er niks anders voorhanden is doe je het maar lekker niet.

Denk je nou echt dat uitlaatpasta je velg goed centreert?

Heb zelf ook eens een geval gehad waar geen centreer ring voor te leveren was, Heb toen op alle 4 de naven met isolatie tape ( wat even breed is als het naafje ) 2 keer rond de naaf gedraaid en schoof er perfect op en de speling was opgelost.

Uitlaatpasta ??? Moet niet gekker worden, kan je net zo goed 2 pakjes kauwgom gaan knauwen en die tussen je naaf en velg proppen. :lol: :lol: :lol:

Als je het mooi rondom smeert op de naaf van de velg, dan wel.

Het gaat hier om 0.25mm rondom he. Je hoeft geen 4 mm op te vullen! Als je een amateur ben, doe je het in 2 laagjes.

Je komt er echt wel en het is simpel zelf te doen.

Er zijn zoveel mogelijkheden.

@Bandenservice 40 wrote:Als je het mooi rondom smeert op de naaf van de velg, dan wel.

Het gaat hier om 0.25mm rondom he. Je hoeft geen 4 mm op te vullen! Als je een amateur ben, doe je het in 2 laagjes.

Ben blij dat ik bij jou geen klant ben, voordat je het weet is heel je wagen onder gekliederd met uitlaatpasta

@Bandenservice 40 wrote:Als je het mooi rondom smeert op de naaf van de velg, dan wel.

er is nog een optie "meneer dit is niet veilig deze velgen kunnen niet order deze auto"

topic was van dec 2013 denk dat hij al wel een oplossing had

Ja dat zal best, maar ze zullen er wel onder staan, anders haalt hij de velgen niet.

@Vannos: Ik heb geen uitlaatpasta in de zaak. Als je goed leest, heb ik geschreven dat ik altijd de bijpassende naafringen meegeleverd krijg. Jij maakt er een zaak van alsof ik iedere velg met uitlaatpasta bewerk. Dan kan ik net zo goed zeggen: Zit jou onderstel vast met isolatietape?

@Bandenservice 40 wrote:Ja dat zal best, maar ze zullen er wel onder staan, anders haalt hij de velgen niet.

@Vannos: Ik heb geen uitlaatpasta in de zaak. Als je goed leest, heb ik geschreven dat ik altijd de bijpassende naafringen meegeleverd krijg. Jij maakt er een zaak van alsof ik iedere velg met uitlaatpasta bewerk. Dan kan ik net zo goed zeggen: Zit jou onderstel vast met isolatietape?

blijkbaar heb je er ervaring mee anders zeg je het niet. :thumb

Terug
Naar boven