veel problemen in 1 keer

Nieuwe dop erop. en voor de zekerheid die pakking ook vervangen, als je naar een automaterialen zaak gaat en je besteld hem op je kenteken is hij vaker nog goedkoper ook.. 44 eu is best duur? of heb je op koppakking gezocht? je zou kunnen beginnen met een nieuwe oliedop en daarna beginnen met de kleppendeksel pakking.

Deze goed schoonmaken met een scotschmatje (of een schuurpapiertje, maar dat maakt meestal krasjes). Daarna pas de nieuwe pakking erop want als het vuil er nog op zit blijft hij lekken.

Daarna even een bak onder je radiateur. dat is waar die slangen erop zitten, anders zit heel de straat onder, dan zou ik die slangklem er even afhalen en kijken of de slang gescheurd is. Is dit niet zo zou je bijvoorbeeld de slangklem kunnen vervangen, waarschijnlijk klemt deze niet goed meer.

Ik denk niet dat het de koppakking is aangezien hij beide dus lekt zo, het kan wel zijn dat je je koppakking nu kapot rijdt als er niet genoeg koelvloeistof en olie in het blok blijft zitten.

Daarnaast zou ik de EGR even schoonmaken of even laten afdoppen.. En het gasklephuis goed schoonmaken met remreiniger en een doek :)

Het zou wel eens kunnen dat door de vervuiling in het gasklephuis de klep niet goed sluit en de motor denkt dat hij meer toeren loopt op de egr gaat niet open en dicht!

Het is maar een advies :)

Ik zie je ecotech kap niet?

doordat die kap er niet opzit komt de dop er los in te zitten

en gaat ie olie lekken als een malle, had ik ook

heb ik opgelost door er een dop van een omega v6 motor er op te zetten :thumb

graties op de sloop ;)

@trashmetal wrote:Ik zie je ecotech kap niet?

doordat die kap er niet opzit komt de dop er los in te zitten

en gaat ie olie lekken als een malle, had ik ook

heb ik opgelost door er een dop van een omega v6 motor er op te zetten :thumb

Owja je hebt helemaal gelijk!! heb k ook een x gehad toen ik de motor liet draaien na de riem vervangen te hebben! ik dacht WTF gebeurd hier nou???? en toen zag ik het pas. helemaal niet op gelet op zijn foto...

Zo'n what the f*ck momentje had ik dus ook toen ik mn x16xe mantzel voor het eerst liet draaien :puke

en na wat speuren op de sloop deze oplossing gevonden :D

@trashmetal wrote:Zo'n what the f*ck momentje had ik dus ook toen ik mn x16xe mantzel voor het eerst liet draaien :puke

nen tilburger joh hahaha, ik woon nie zo ver van je vandaan :) Ga je naar Opeltreffen dit jaar?

@darknight2003 wrote:@trashmetal wrote:Zo'n what the f*ck momentje had ik dus ook toen ik mn x16xe mantzel voor het eerst liet draaien :puke

nen tilburger joh hahaha, ik woon nie zo ver van je vandaan :) Ga je naar Opeltreffen dit jaar?

Mn astra mag voorlopig nog niet buiten spelen

Zou mooi zijn als hij voor Sevenum klaar is

Schiet alleen niet zo op als je werkeloos bent :swear

Heb vandaag nog wat tijd gehad voor me auto

- stuurbekrachtegings oli bij gevult ... geluid is nu verdwenen king:

- bougies los gedraait en aansteker erbij geen spor van kvs gelukkig :wors deze weer schoongemaakt met remreiniger en weer trug erin gedraait.

- lekkende slang af gekopelt en ik merk dat deze gewoon helemaal fijn geklemt is door de klem, het afdruk zie je nog aan de binnen kant (zie fotos)

Ik ga nu gelijk een nieuwe kvs slang bestellen ... moet er dan ook gelijk een nieuwe klem op ? is dat gunstig of hoef dat niet?

De oli dop heeft ook 1 gebroken klem dat hij niet goed sluit

Morgen ga ik op zoek naar de gasklep ik hoop dat deze gewoon vies is en dat de toeren daarna weer normaal doet.

SMpU7eqx

1YDZ3cFf

die klemmen moet je gelijk weg gooien ;)

dikke troep vind ik dat.

wanneer ik een leiding los maak van mijn auto met zo klem vervang ik hem gelijk met zo 1 met een schroefje.

mooi dat dat sturen beter gaat nu, had al verwacht dat het met de olie te maken had zoals ik al zei :P

aansteker op je bougies ie leuk, maar heb je dat bij alle 4 gedaan?

en dan hoeft het nog niet te zeggen dat ie niet lek is, hij kan op veel verschillende plekken lekken.

maar aangezien je zelf al zegt dat hij bij de slangen wel erg veel lekt zal ik me eerst eens niet te druk over een lekke koppakking maken.

vervang eerst eens die slang, en ook zeker de klem.

maar is de slang nu ook lek?

ook je radiateur kan lek zijn he, of de sensor die onder in zit.

alles bij elkaar stelt het al minder voor dan je dacht dus daar mag je al blij van zijn ;)

ik weet niet als je een garage of zoiets hebt, anders moet je hem wanneer je die slangen vervangen hebt eens in de garage zetten met een stuk karton onder de motor.

dan kun je zien als ie nog lekt, en waar je eventueel moet zoeken.

kan natuurlijk ook wel buiten, maar dan mag je hopen en op een droge nacht ;)

Ik heb idd alle 4 bougies los gehad en alle 4 mooi droog en ook de oli pijl stok is nog netjes bruin van kleur.

De slang zelf is niet lek ook de radiator niet :).

Als ik aan de slang knijp zie ik duidelijk luchtbellen langs de slang komen .

Maar de klemen gooi ik wel gelijk bij de oud ijzer :D

Een garage heb ik wel maar daar past geen heel auto in lol

anders als je een lange rit hebt gedaan, of dat ie in ieder geval goed warm eens onder de motorkap kijken wat er dan gebeurd ;)

eventueel ff een keer in de slang knijpen.

als ie warm is staat er namelijk meer druk op dan koud, dan kun je dus ook beter bekijken waar hij lekt.

Ik wou zo net even de gasklep schoon maken maar hoe krijg ik de inlaat spruitstuk eruit ? Ik heb 3 moeren achter en 2 bouten voorin los gemaakt maar er komt geen enkel beweging in ..

En met toeval keek ik ook recht op de gasklep huis en zag dat die dikke rubberen slang lek is :D zit een scheur in van wel een cm (zie foto)

sglBqRBV

Er zitten er in totaal 5 achteraan

die andere 2 zitten tussen de kanalen

ik zie je foto niet, maar als er een scheur zit in de slang die ik denk

heb je de oorzaak gevonden ;)

Ooh haha deze 2 schroefen heb ik idd over het hoofd gezien :D bedankt nu maar alles bestelle en inelkaar prutsen king:

ik zou voor dat rubber gelijk even een nieuwe halen

of de maten opnemen en een silicone slang kopen op ebay

houd het iets langer uit dan gewoon rubber

weet de diameter en lengte niet uit mn hoofd ;)

maar als je even zoekt op ebay.co.uk en zoekt op silicon hose vind je vast wat je nodig hebt

Terug
Naar boven