veel problemen in 1 keer

nou ik zou eerst dat ding eens schoon maken

dat werkt makelijker en dan kun je ook beter zie waar wat lekt

bus dasty van de wibera en hogedruk spuit en je hebt hem zo schoon

@2000 wrote:@gertjuh1968 wrote:kijk dit verandert de zaak.

@gertjuh1968 wrote:weet wel zeker dat de kop pakking er uit ligt.

Terwijl je het zo zeker wist.......goed man :thumbup Voor hetzelfde geld trekt ie hem meteen uit elkaar doordat iemand exact weet wat er loos is :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown

Als je dat kan dan bezoek je dit forum ook niet met een dergelijke vraag.

Volgens mij is elk antwoord nog onder voorbehoud, in ieder geval die van mij...

:thumb

verlies van koelvleoistof wil niet altijd zeggen dat koppaking kapot is hoor

had het met de omega ook

verloor ook vloeistof zonder dat ik het zag

bleek dat als hij warm werd het op de uitlaat liep en verdampte

dus kijk eerst allen slangen je radiateur eens goed na

@soepkiepe wrote:ja ben ik wel met je eens, maar er staan in zijn 1e post nog niet duidelijk waar de olie lekte, dan bedoel ik bij welke pakking.

als je de 1e post leest lijkt het olie gelek en de kvs ook al snel oop een lekke koppakking.

tuurlijk, eigenlijk had gert ff moeten zeggen dat hij DENKT of VERMOED dat het de koppakking is, dat klopt misschien wel.

trash..

compressie test kan ook, is dat het he zelfde als wat ik bedoel?

zo ding op je kvs tankje en dan onder druk zetten.

druk op kvs tankje zetten kan ook, maar denk niet dat er slangen zijn die lekken

maar ik bedoel de cilinders testen

deze motoren staan er om bekend dat de koppakking maar 150dkm meegaat gemiddeld

kun je de kleppendekselpakking wel blindweg vervangen

maar als blijkt dat toch de koppakking er uit ligt

kun je alles opnieuw doen

daarom eerst een druktest ;)

hij verloor eerder ook al kvs maar is nu erger geworden. in de voorbumper lip wert het eerder altijd zijk nat door de kvs,

maar ik ga hem dan wel even proberen schoon te maken,

hoe doeje zo'n cilinder test dan ?

woon zelf in aalten

Ik denk ook dat het de koppakking kan zijn. Maar als je al lekkage hebt, eerst verhelpen :shock:

Als ie fors lekt, dan betekent dat slechte koeling, en lagere druk met een daar aan vast hangend lager kookpunt, logisch dat het niet lekker gaat. En daardoor kan ook je koppakking er aan gaan.......Ik zie een verband ;)

in de voorbumper lip?

dan lijkt het mij er erg op dat ie sowieso bij je radiateur lekt.

heb je ook ergens een groenachtige aanslag?

onderaan je radiateur, als je voor de auto staat aan de linkerkant, daar zit een sensor, kijk anders eens als ie daar niet langs smeert.

je hebt dus sowieso al een lekkage, je vind namelijk je kvs weer buiten de auto.

normaal als je koppakking lek is, dan is de kans groot dat hij het op de cilinder gooit toch?

tenminste, mijn auto had ook een lekke koppakking, was mijn kvs ook kwijt, maar hij lekte nergens en kon het dus ook niet weer vinden.

als nog is ie niet uit gesloten natuurlijk.

ik zou eerst eens zoeken waar hij lekt ja, en als ik zo hoor waar jij je kvs weer vind zal ik de radiateur kijken, en dan de slangen ff volgens.

(die foto van jou lijkt veel op een handelaar hier in hoogeveen;))

@soepkiepe wrote:in de voorbumper lip?

dan lijkt het mij er erg op dat ie sowieso bij je radiateur lekt.

heb je ook ergens een groenachtige aanslag?

onderaan je radiateur, als je voor de auto staat aan de linkerkant, daar zit een sensor, kijk anders eens als ie daar niet langs smeert.

je hebt dus sowieso al een lekkage, je vind namelijk je kvs weer buiten de auto.

normaal als je koppakking lek is, dan is de kans groot dat hij het op de cilinder gooit toch?

tenminste, mijn auto had ook een lekke koppakking, was mijn kvs ook kwijt, maar hij lekte nergens en kon het dus ook niet weer vinden.

als nog is ie niet uit gesloten natuurlijk.

ik zou eerst eens zoeken waar hij lekt ja, en als ik zo hoor waar jij je kvs weer vind zal ik de radiateur kijken, en dan de slangen ff volgens.

(die foto van jou lijkt veel op een handelaar hier in hoogeveen;))

Ja klopt dan verstookt hij de kvs. Vaak komen er ook witte pluimen uit de uitlaat.

@soepkiepe wrote:(die foto van jou lijkt veel op een handelaar hier in hoogeveen;))

haha nee daar heb ik me auto niet gekocht heb em in vaassen gekocht bij een turks garage.

verder weet ik zelf ook niet wat ze met de tigra hebben gedaan lijkt wel of ze de tigra inelkaar gebouwt hebben met onderdelen uit de sloop want ik mis bij elk onderdeel wel een schoef en op de km teller stond 132000 terwijl er op de distrubutie riem 170000 staat

Bij garages maakt het weinig uit of het word gerund door een turk of nederlander

elke autohandelaar is een oplichter tot het tegendeel bewezen is

zelf ga ik voor apk altijd naar een turkse garage

prijzen zijn bespreekbaar en hij kijkt niet zo nauw met de co waarde :jerry

dat klopt idd..

aleen zit ik nu te bedenken wat ik met me auto zou doen :wtf

want de koplingsplaat is ook op..

volgens mij kan ik beter gelijk een 2 liter blok erin laten gooien, dan ben ik zelfde prijs kwijt als dat ik hem laat maken denk ik.

p.s. ergste is dat ik ook geen werk meer heb :(

gecondoleerd, ben zelf ook sinds eind oktober werk en loos

2.0 ombouw laten doen kost aardig wat knaken

je oude blok opknappen kost ook een hoop knaken

wat in dit geval wijsheid is :hmmz

ik had misschien in jouw geval er een 2.0 8v (c20ne) in laten zetten

zijn veel goedkoper in aanschaf en zijn reuze betrouwbaar

ik weet niet hoe lang je de auto hebt, en wat er afgesproken is, anders kun je misschien eens teruggaan en kijken als je nog wat met de verkoper kan overleggen.

neuh dan red je het niet meer haha.

k weet iemand met een tieg hier op het forum die hem te koop heeft voor 200, staat en alles weet ik niet, volgens mij ligt daar een 16 16v in, dus blok moet al makkelijk om te wisselen zijn met jouwe.

k weet niet als dat misschien een idee voor je is?

ding staat alleen wel in groningen, is een mooi stukje rijden voor je ben ik bang

groningen is 220 km 2 uur rijden

magoed ik ga de blok wel eerst schoon poetsen en kijken waar hij egt lekt.

wordt volgensmij ook pas na 2 jan. king: heb een lange dag tegaan vandaag

Ik weet niet hoor. Maar waarom zou je een andere motor+auto kopen omdat die kvs en olie lekt?

Kijk nu eerst maar eens waar die allemaal olie lekt, laat desnoods je compressie en druk testen en waar dat kvs heen gaat.

toen ik vandaag bij de wasserete was heb ik nog even onder de kap gekeken ik zag de kvs gewoon hard druppelen op de grond.

en hij lekt lang de linker bovenste slang van de radiator.

en na het wassen van de blok heb ik ook in het kvs tankje gekeken maar het water is niet helder maar dof van kleur :hmmz

en daarna toen ik thuis was heb ik weer onder de kap gekeken of ik wat lekkent oli kon zien maar enigste wat ik zie is dat hij bij de dop lekt :wtf nu ben ik nog niks wijzer ... waardoor dat hydrolisch geluid vandaan komt bij het sturen en dat gas blijft stijgen tot 3000 toeren,

wat ik ook merk is dat hij erg veel rookt uit de uitlaat (witte rook)

E1gBLMTG

4F5Wrp8C

KrYkpuRV

UQfONHKg

[EDIT] foto links bijgewerkt

de foto's doen het niet bij mij.

over dat lekken van de kvs.

je slang kan kapot zijn, maar omdat hij bij het potje zelf lekt kan ook je slangenklem gaar zijn.

een beetje doffe kvs zegt eigenlijk weinig, mijne is ook alles behalve helder, heeft er denk ik eerder mee te maken dat het er al een ruime tijd in zit, verversen is dus geen overbodige luxe.

ik zal alleen wel eerst de lekkage oplossen voor dat je gaat verversen.

lekken van de dop klinkt mij een beetje raar aangezien deze hem normaal af moet sluiten, het enige wat ik dan kan bedenken is dat het rubber in je dop verrot is.

wanneer hoor je dat geluid bij het sturen?

altijd? of alleen bij vol in sturen?

als hij het altijd doet denk ik dat je bij je stuurbekrachtigingspomp kijken.

of eventueel even kijken als je daar nog wel genoeg olie in hebt zitten (zwarte potje aan de rechterkant, als de accu van een tieg op de zelfde plek zit als van een astra f dan zit die haast tegen de accu aan)

witte rook is ook niet raar met dit weer, hebben de meeste auto's last van in deze koude tijd van het jaar ;)

Terug
Naar boven