[rquote=1882737&tid=143846&author=speaker]Volgens mij kan dat niet met de 2.2 Dti
Maareh... ff voorstellen en een fotootje kan geen kwaad !!
( weet ik meteen of ik je vec al eens heb zien rondrijden hier in Almere ! ) :angel[/rquote]
Mijn naam Mario rij al (20jr.) Opel, mijn laatste auto is een Vectra GTS 2003 2.2 Dti. Heb nu momenteel geen foto, deze komt morgen bij daglicht. Ik woon in Almere-Buiten.
Heb al een tijdje last van inhouden van motor. Bij Opel langs geweest heeft hem uitgelezen zeggen dat de EGR vernieuwd moet worden. € 375 materiaal en arbeidsloon komt nog. Ik leers op diverse flora's dat de EGR een standaard euvel is van deze auto met diverse oplossingen zoals afdekken of softwarematig eruit gooien. Mijn dealer in Almere V Voord.. is hier heel makkelijk in, zij beweren dat ik gek ben, een EGR sluit je niet zo maar af, ik zou anders veel problemen met de motor hiervan krijgen bla bla bla.....
Echter ben ik ook niet van gisteren, rij namelijk al een tijdje Opel en heb wel eerder gemerkt dat dealers geen tijd insteken in repareren maar meer in vernieuwen, meer winstmarge en minder gezeur. (tuurlijk begrijp ik hun echter denk wel aan mijn portomonnee)
Ik vind momenteel helemaal niets op internet met afdekplaten voor deze motor 2.2 Dti officieel= Y-2.2Dth
De 1.9 Cdti heeft daartegen wel veel oplossingen beschikbaar op internet en de EGR klep van deze nieuw kost maar 1/3 van de prijs van mijn EGR.
Wie O Wie weet een oplossing, zit zelf te denken om morgen de auto direct ook te laten tunnen (meer pk,s) als de tuner ook de EGR softwarematig kan afsluiten. Moet echter wel eerst heel Nederland gaan afbellen wie dit kan en tijd voor heeft.