Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015
Vandaag het blok schoongemaakt en alle kit resten verwijderd. Zuigers gereinigd en volgende week kan het blok weg naar het revisiebedrijf om volledig te reinigen, honen en krukas balanceren.
Na bijna een maand druk bezig geweest andere 3 liter rijders rijdend te houden nu weer wat tijd voor mijn eigen project. Eindelijk mijn speciaal gereedschap binnen om ook de achterste krukaskeerring en slinger te kunnen vervangen op de juiste manier. Blok is reeds gewassen, gehoond en opgebouwd met zuigers, krukas, en lagers.
Nu verder met de cilinderkoppen en dan alles weer opbouwen.
@gwriemersma wrote:Gaat lekker daar in het zuiden toekomst ziet er zonnig Tom
Draag geen pet maar anders deed ik hem af voor je "diepe buiging"
Thanks :thumb ga zeker uit van een zonnige toekomst al sta ik momenteel weer ff on hold. Een mede forum lid helpen om zijn 3 liter bolide weer de weg op te krijgen.
Zodra er nieuwe updates zijn gaan ze hier snel volgen.
Ben weer even stil geweest hier maar erg druk geweest. Een kleintje erbij en eindelijk mijn tool voor de achterste krukaskeerring binnen.
Omdat ik toch het vermogen en de zespitter mis maar een kleintje erbij gekocht. Het is een Omega 3.2 V6 Executive geworden. Helaas was ze niet goed onderhouden door de oude eigenaar dus maar even goed onder handen genomen.
Olie lekkage kleppendeksels
Bij het zien van de multieriem en geen historie van de distributieriem alles maar losgetrokken en maar goed ook.
Ook maar meteen de waterpomp en thermostaat vervangen.
Nieuwe schokdempers geplaatst achterzijde. Zoek de verschillen..
Helaas ook een lekkende radiateur en meteen nieuwe draagarmen aan de voorzijde. Tevens de rechter stuurkogel vervangen
Morgen mijn nieuwe radiateur binnen, beurt verder afmaken en nieuwe banden erop en dan is ze klaar voor de apk en een goede details beurt. (binnen en buiten) Tevens diverse schakelaars/knoppen vervangen door opgelost plakrubber. Deze mooi kunnen regelen bij Berry :thumb Thanks daarvoor..
Afgelopen weken erg druk geweest maar eindelijk weer wat vooruitgang. Motorblok is terug van het het revisiebedrijf. Bussen gehoond, zuigers en krukas gemonteerd. Koppen gecontroleerd, nieuwe klepgeleiders, kleppen en veren. Foto's volgen snel.
Afgelopen weekend een forum lid geholpen met zijn nieuwe V6. Nieuwe brandstofkleppen, beurt en helaas een bekende kwaal van ze Z30DT motoren gevonden. Scheur in de inlaatpijp. Deze was wel heel gescheurd maar tijdelijk provisorisch opgelost tot de nieuwe pijp binnen is.