Vectra C 2.2 DTI - Startproblemen, wat is het?

RickM89

Post weinig
Hoi allemaal,

Gisteren hebben Martijn en ik een manier gevonden om de Vectra goed te starten met een omweg. Niet ideaal maar werkt wel.

Misschien weten jullie wat het probleem is als ik vertel hoe we het voor elkaar kregen:

Stap 1, motorkap open.

Stap 2, haal de stekker van de temp-sensor af.

Stap 3, draai de sleutel om en de Vectra zal nu voorgloeien.

Stap 4, als het voorgloeien gedaan is draai je de sleutel verder om en de Vectra start meteen! geen moeite, geen gekuch, gewoon starten.

Stap 5, stekker weer op de temp-sensor drukken.

Wat zou het probleem kunnen zijn dat dit niet lukt als de Vectra niet voorgloeit?

De brandstof toevoer is 100% in orde.

Hoor het graag,

Groetjes!

Rick

Retour slangen al eens bekeken op uitdroging ?

Als deze slangen poreus worden krijg je lucht bij je brandstof en start hij slechter.

Iets met een valse temperatuur melding ? Als je die sensor lostrekt, doet ie het wel. Of misschien sluiting in die sensor ? :hmmz

Ja retour slangen zijn oke

En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,

Compressietest gisteren gedaan met Tijne evenals het vervangen van de retourleidinkies.

Compressie was OK.

Startprobleem vooralsnog niet opgelost.

Echt niemand ideeën?

Ik ook! en aangezien de auto toch nog wel wat walmt na t starten en zeker tijdens het proberen te starten verdenken Tijne en ik eigenlijk de verstuivers

Vandaag nogmaals normaal geprobeerd te starten. Zonder succes... een hoop rook achter en de startmotor maakt over-uren....

Dan die stekker maar weer lostrekken, word er een beetje kriegel van :(

@tijne wrote:Ja retour slangen zijn oke

En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,

Heb je de waarde uitgelezen van de temp sensor?

Probeer anders die test is bij diesel centrum dan weten we gelijk hoe en wat kwa brandstof pomp en verstuivers en 70 euro is niet veel geld.

Gr martij

Zijn het niet gewoon je gloeibougies? Er wordt volgens mij altijd gegloeid alleen bij lage temperaturen langer met meer vermogen.

Kan zijn dat ze bij laag vermogen niet meer goed gloeien.

Ik denk dat yzf1kr wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Bij veel moderne diesels (o.a. Saab) gebeurt het voorgloeien al op het moment dat je de auto van slot haalt (en niet pas wanneer je de sleutel omdraait in het contact). Gebruikersgemak zeg maar. Echt als bestuurder zelfstandig voorgloeien zit er dan ook niet meer in.

Het beetje energie dat er nu naartoe gaat is waarschijnlijk niet voldoende om je 'versleten?' gloeibougies voldoende te laten werken.

(dit is dus meer algemeen, niet opel-specifiek... ik kan er flink naast zitten)

Terug
Naar boven