Vectra B sneller maken

Gerald

Post weinig
Dag leden,

Ik heb een vectra B 1.6 uit 98" en ik zou hem willen chippen.

Iemand enig idee hoe duur dit is?

Hoeveel pk's ik meer kan verwachten?

Is het slecht voor mijn blok,kleppen,zuigers?

Zuipt hij erna erg veel meer?

Graag hoor ik iets,

Grt,

Gerald.

welke stekker is dat? De oude lampen hadden idd werkende hoogte stelling

maar ik zie nu geen losse stekkers die niet zijn aangesloten, daar zit hem het probleem.

ik heb/had een idee dat ze de stekkers ergens op de huidige lampen gezet hebben waar ze niet horen te zitten, kan dat? en zo ja, waar zouden ze ze ingeklikt kunnen zitten?

vergeet het maar, je krijgt max. 6 pk erbij en kost je 300 euro...

beter kan je wat aan je inlaat en je uitlaat doen dan heb je meer kans...

N krijgt er meestal nog meer luxe bij ook! Weet niet wat je nu voor versie hebt (optiepakket)

V6 in een 1600? ga je veel werk hebben :hmmz Alles moet geüpgradede worden dan he.

Als je echt een snellere vectra wil zou ik de raad van Sander opvolgen. Je kan natuurlijk ook altijd kijken naar een 2.0 16v of 2.2 16v ;)

Grtz Seth

Ohhh met de 1.6 kan je ook leuke dingen doen...

Chippen kan, maar pas als je eerst een heleboel andere dingen hebt vervangen...

Wat inderdaad eerder al geopperd is in het topic: koop een andere Vectra.

Tuurlijk kun je een 1.6 opfokken op allerhande manieren. Punt 1: is dat het veel geld kost, veel meer dan een andere Vectra je ooit zou kosten. Het 2: niet origineel is en daardoor relatief snel foutgevoelig (doe het goed of doe het niet) en 3: een opgefokt blok leeft minder lang dan een niet opgefokt blok. Als je bij een opgefokte 1.6 eens goed op 't gas trapt met ruim 1200 kilo te verplaatsen gewicht heeft dat ding meer werk te doen dan wanneer een 2.5 V6 een soortgelijk gewicht vooruit moet persen. Daarnaast denk ik dat een 2.5 V6 ook wat minder nerveus zal rijden dan wanneer je een 1.6 uitperst. Qua verbruik denk ik niet dat je veel verschil gaat merken tussen de twee. Veel mensen zijn altijd bang als ze een motorinhoud horen van meer dan 2 liter omdat dat automatisch gelijk zou zijn aan een bijzonder hoog verbruik. Mijn idee: niet doen en een andere Vectra kopen. ;)

mocht je een v6 zoeken , rij er momenteel zelf 1 maar die mag weg voor 2000-

zijn reeds nieuwe onderdelen vervangen dus heb je een betrouwbare auto aan

betreft een 2.5 V6 St.wgn Apk tot maart 2013

Dag mensen

Bedankt voor alle reacties,

Maar ik heb mijn vectra pas net en het blokje heeft pas 1ton gelopen.

Aan z'n uiterlijk is ook al wat gesleuteld.

Maar een groter blok is dus de oplossing

Helaas heeft deze net een mooie km stand.

Ik ben dus bang dat ik het met de pk's moet doen die ik heb.

Indien hij er ooit uitgaat koop ik weer een auto

Met een flink blok.voorheen een bmw 2L gehad en ik heb nu een 1.6 gekocht ivm met verbruik.

Hij is 100% zuiniger maar je mist het vermogen wel hoor.

Jep. Kleine motoren zijn niet altijd zuiniger, het klinkt alleen zuiniger op papier. Was voor mij reden om alleen te kijken naar een 1.8 of een 2.0. :) 2.5 was helaas weer wat té duur in de wegenbelasting voor 'n student... :(

Terug
Naar boven