Vectra b opc

SvenVectraB

Post weinig
Nu wil ik het toch zeker weten hoor,..

Ik ben een foto tegen gekomen van een vectra b break OPC

bestaan ze nu wel of niet?

enzo ja, waar zijn ze gemaakt?

Wie weet er iets meer over?

Als ik op google vectra b opc typ, vind ik alleen de vectra c,...

@sander2.5v6 wrote:Opel vectra sport edition 2 wordt een beetje beschouwd als opc, maar is het natuurlijk niet!

Klopt. Maar officieel niet uitgekomen als OPC...wel als GSi of i500. Vec C is pas de eerste, en eigenlijk ook de laatste Vec als OPC model.

een i500 is het niet denk ik,.. jammer da'k niet meer foto's heb.

892881_138294056344776_749698619_o_zps3e6aafd8.jpg

@opelvectra

je lijst is niet compleet, OPC heeft ook de Vectra B Class2 gebouwd.

Eigenlijk dus een Vectra B 4 deurs OPC.

Edit:

2001 Opel Astra Coupe OPC X-Treme - Gebaseerd op de DTM V8 versie van de Opel Astra Coupé.

Niet door OPC gebouwd maar door Team Phoenix.

oke bedankt allemaal!!!

maar toch een vet hok,..

zo komt de mijne er ook uit te zien, op de kleur na dan,..

ik zou voor zwart gaan ma nu ik dit gezien heb,... toch wel vet zo'n opc-blauwe kleur ;-)

@Andre_Ede wrote:@opelvectra

je lijst is niet compleet, OPC heeft ook de Vectra B Class2 gebouwd.

Eigenlijk dus een Vectra B 4 deurs OPC.

Edit:

2001 Opel Astra Coupe OPC X-Treme - Gebaseerd op de DTM V8 versie van de Opel Astra Coupé.

Niet door OPC gebouwd maar door Team Phoenix.

laat eens een foto zien dan, volgens mij is het gewoon een i500..

@SvenVectraB wrote:oke bedankt allemaal!!!

maar toch een vet hok,..

zo komt de mijne er ook uit te zien, op de kleur na dan,..

ik zou voor zwart gaan ma nu ik dit gezien heb,... toch wel vet zo'n opc-blauwe kleur ;-)

opc blauw op een B sedan? dan vind ik het net zo'n weg werkers wagen, alleen nog een paar oranje zwaailampen erop..

@opelvectra wrote:hier van geleid is de i500,dit is geen straat versie

Heb ik ook niet beweerd alleen dat die door OPC gebouwd is.

Ja, de eerste STW vectra's kwamen uit Engeland waren eigenlijk Vauxhall's omdat die het zo goed deden haalde Opel 1 Vauxhall Vectra naar Duitsland, en liet hiermee Marco Werner rijden in het STW van 1996, ook Volker Strycek reed 1 wedstrijd met deze auto.

In 1997 werd de Vectra grotser ingezet maar succes bleef uit, er werd een nieuwe special voor Duitsland opgebouwde Vectra Class2 gebouwd, die zijn te onderscheiden aan de o.a. de andere voorbumper die we later op de i500 zagen.

In 1999 werd Opel Vice-kampioen in het STW.

Voor zover bekend zijn er 32 Class2 Vectra's gebouwd, die over de hele wereld gereden hebben, zelfs als Holden Vectra en Chevrolet Vectra deden deze auto's mee aan de diverse class2 wedstrijden.

De diversen Vectra's, wisselde dan ook regelmatig van Merk naam, het ene jaar was het een Vauxhall en dan ineens een Opel om een paar weken later op te duiken als Holden.

De auto kunnen gebouwd zijn door, SMS, OPC, Triple8, of Ray madlock.

Terug
Naar boven