Het is een kwestie van of je beetje fatsoenlijk kan rijden hoor. Kijk die beemer heeft 2x zoveel vermogen, wss met een automaat. Die vent trapt het pedaal in het pluche, de electronica doet de rest. Das niet zo heel moeilijk. Baas J heeft hooguit ondersteuning van TC of wellicht juist eerder tegenwerking en hoe goed je ook bent je kunt daar niet tegenop werken plus dat het dubbele vermogen natuurlijk een grote rol speelt.
Bij een ferrari word het al een ander verhaal. Koppeling loslaten op het juiste moment, anders sta je een beetje raar te bokken. Niet teveel gas, anders haalt je achterkant je in of je staat een half uur op dezelfde plaats te roken, luistert allemaal veel nauwer bij zo'n wagen. Als je als nieuwbakken miljonair van je nieuwe centen net een ferrari hebt gekocht, dan een hobbyist in een leeggeroste corsa met dikke 2l treft die zijn eigen wagen door en door kent en er jaren mee rondrijdt en meestal ook zelf gebouwd heeft, dan leg je het eerder af jah.
Ik trek er ook weleens zwaarder gemotoriseerde astra's uit, 1.8, 2.0 maar das puur omdat ik al 7 jaar in deze wagen rij en wel weet wanneer ik het beste kan schakelen, hoe ik snel zonder wielspin weg kan trekken. Laatst had ik een BMW 330d te pakken, maar die bleef lang staan leek het wel. Ding heeft ladingen koppel waar die de elektronica veilig weg moet leiden. Boven de 140, eenmaal op stoom kwam ie rap dichterbij.