MR-Turbo ik heb in een eerdere post ook al gezegt,dat ik fout zat door te zeggen dat er aftermarket zuigers inzaten ,dat geef ik toe.(Lees 3/4/5 post terug van mij.
Maar jij zegt dat een C30LE vlakke zuigers heeft die tot 100% bovenin komen en dat de cilinderkop (waarvan ik overigens nooit nergens hebt gezegt of geschreven dat die geen C30LE als code heeft....Dat maak jij er nu van.
Ik heb altijd gezegd dat die kop gelijk is aan de grote van verbrandingskamers aan een 30E.
We zullen zien ik heb eerder ook precies beschreven en wat de verschillen in de 156pk blokken C30NE en C30LE zijn.
Lees het eens na.....
We komen der wel,ik heb een zuiger gekocht van Manta24V en die word met wat geluk morgen verzonden en zo snel als ik um hier heb zal ik opmeten en dan zal deruit komen dat ie 0,5mm/1mm korter is als een 30E zuiger enzodoende niet boven in komt zoals tegenspreekt en ook dat dan het compressie verschil door de zuiger komt en niet door de kop logischer wijs.
Maar zo lang ik niks hier heb kan ik niks opmeten.
Ff een vraagje MR-Turbo waarom kom je in een topic met de vraag watde verschillen zijn tussen de 156pk en 177pk C30NE blokken met een C30LE op de proppen??
Waarom ben je niet met een LADA blok of met een BMW blok gekomen,het ging toch over een C30NE blokken en niet over de LE?
En wat ik schreef over de verschillen de tussen de 156 en 177pk C30NE zit ik helemaal goed die 156pk hebben wel kom zuigers,ik heb dit zelf gezien bij zo,n blok wat bij een bekende ligt,ik kan wel foto,s maken maar daar zie je niks duidelijks op,en om de kop los te halen en weer op te bouwen met een nieuwe pakking is het mij niet waard,geloof me zo maar of kom zelf kijken.....
Alleen de C30LE heeft andere zuigers die net niet tot bovenin komen en zodoende word daar de compressie iets mee verlaagt wat jij tegenspreekt...Maar we komen er wel.
(EN NOGMAALS IK HAD HET FOUT WAT BETREFT DIE ZUIGERS IN EERSTE INSTANTIE,maar dat het verschil in compressie in de zuigers zat wist ik wel,de koppen zijn nl allemaal gelijk)
Als je het toch zo zeker weet dat die kop van jou C30LE blok groter is dan meet um is op en meet ook eens een 30E kop op dan zijn we er toch al,dan heb je me voor eens en altijd stil als ik ongelijk heb,over dit onderwerp.