v6 met throttlebodys

Heb weer een paar ribben verkocht en daarvoor in de plaats heb ik weer wat spul besteld,

Siliconen luchtaanvoer slangen met revotech ramepipes

2x spall ventilator dus beide originele worden vervangen.

Wat spul voor accu montage in de kofferbak, kabel heb ik al getrokken.

Verder toch een set x30xe nokkenassen aangeschaft.

Nu zoek ik nog verstelbare nokkenas tandwielen, en een lichter vliegwiel.

Er stond gisteren of eergisteren een nieuw setje op marplaats is al verkocht zie ik nu, en die vliegwiel op marktplaats is dat niks?

Ja daar had ik op geboden en daarna werd de advertentie verwijderd.. :wtf .. en kan ze nergens vinden behalve voor 450 pond.

En dat is me iets teveel.

Verlopig nog even de standaard ontsteking.

Eerst de rest maar eens uitvogelen. :angel

Goed bezig Davy!!!

Je krijgt binnenkort post :jerry Morgen even pakketje maken, het is binnen gekomen :wors

Gr.

Pastra

weinig te melden hier,

wel zijn de gaskleppen nu volledig mechanisch verbonden, afstelmogelijkheden zijn origineel gebleven dus kan iedere klep afzonderlijk afstellen.

moet alleen nog een beugeltje maken om de originele gaskabel te bevestigen.

een filmpke, aanzuiggeluid moet je zelf maar even nadoen :afro

DSC_02812.jpg

DSC_02842.jpg

zou opel dit ook al geprobeerd hebben :hmmz

mja nu nog even de knoop doorhakken wat betreft de ecu en dan kan het feest beginnen denk ik.

hoop het na de winter lopend te hebben. :wors

Ik heb vorige week nog wat gespeeld met echt carbon en kevlar, carbon afdekplaat gemaakt, en de klepverbinding/versteviging van kevlar, ook heb ik het gasmechanische zoveel mogelijk van carbon gemaakt.

buiten dat heb ik even de 2 cilinderkoppen van mijn test motor gehaald zodat ik deze winter lekker warm binnen verder kan gaan.

hier wat pics;

DSC_0289.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0282-1.jpg

andere klep gemonteerd met een langere as zodat hier de gaskleppositie sensor op kan komen.

DSC_0279.jpg

DSC_0277-1.jpg

DSC_0276-1.jpg

nog altijd aan het twijfelen over de verstelbare nokkenastandwielen, kan ze nu voor de helft dan normaal krijgen maar kosten dan alsnog 250euro.

keuze voor motormanagement staat zo goed als vast, word een ecu die alleen de injectie aanstuurt van KMS

Ziet er goed uit, verstelbare nokkenaswielen is geen overbodige luxe denk ik.

Waar ik benieuwd naar ben is ben je nu straks daadwerkelijk goedkoper uit dan een complete set?

Mijn ervaring is inmiddels dat het op het eind niet veel meer uitmaakt.

@Haasje17 wrote:Ziet er goed uit, verstelbare nokkenaswielen is geen overbodige luxe denk ik.

Waar ik benieuwd naar ben is ben je nu straks daadwerkelijk goedkoper uit dan een complete set?

Mijn ervaring is inmiddels dat het op het eind niet veel meer uitmaakt.

goedkoper, nee echt niet bij verre na zelfs niet.. maar moet wel zeggen dat het wel stukken goedkoper kan maar dat wil ik dan weer niet..

complete set was trouwens makkelijker geweest en goedkoper maar ik twijfel of die onder de motorkap past en dit vind ik ook iets mooier zelfs.

@corsaboy wrote:Netjes, zou zelf alleen wel investeren in een goed motormanagement systeem. Zoals een dta s60 of een vems

ik sta open voor suggeties omdat ik hier niet in thuis ben, goede ervaringen met dta en vems ?

Hij rijdt zelf met DTA op de C20XE Kompressor in zijn Dragrace Corsa.

Ik zelf ben fan van VEMS, daar rijdt ik dan weer me op me C20LET met dikke Garrett ook in een Dragrace Corsa (met APK en in de wegenbelasting).

Het voordeel is dat je bij beide systemen alles kan afstellen en niet alleen de injectie wat je bij je KMS wilt gaan doen.

Zo'n deelsysteem is meestal toch niet je van het en afstellen op een rollenbank moet je toch of je nu alles gaat programmeren of alleen de injectie.

Daarnaast zit er in de VEMS nog veel meer mogelijkheden, in de DTA ook denk ik, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb er bijvoorbeeld wideband lambda, datalogging, knock en EGT op zitten.

Iemand die mij kan helpen met de keuze van een ecu, bijvoorbeeld deze van vems, welke keuze moet ik maken bij primery en secondery trigger; neem aan hall??

En verstandig om originele luchttemperatuur sensor te gebruiken?

Terug
Naar boven