Uitlaat laten klappen?

Hallo,

Ik heb een opel corsa B GSI.

Uitgevoerd met een manzel powerbox.

En ik heb een open pijp.

Een hele lichte midde demper en een eindsierstuk.

Nu wil ik dat mijn uitlaat gaat klappen bij het terugbrengen van de toeren.

En bij het doorschakelen.

Is dit mogelijk?

Hij doet het wel af en toe maar dat is alleen als ik

Bij een bepaald aantal toeren schakel, maar ik wil dat dit vrijwel altijd gaat klappen.

Zouden jullie mij kunnen zeggen hoe ik dit moet doen?

Met vriendelijke groet, OpelVerkeal

misschien dat je wat aan een Bee R hebt.. maar denk niet dat je dan precies krijgt wat je wilt

Bee R is een instelbare toerenbegrenzer. zoek maar op youtube ernaar.

meestal zitten ze onder skyline's enzo.

maar begrijp wel dat je motor het niet fantastisch gaat vinden

Dat klappen hoor je bij rallywagens veel.

Als je dat echt wilt op je corsa, moet je gaan denken aan de timing van de onsteking, timing van de kleppen.

Bij rallywagens is alles op het scherpst van de snede afgesteld, zodat het maximale vermogen in een hoog toeren liggen. Die wagens vallen bijna stil als ze staionair staan te draaien. Wat lastig is voor dagelijks gebruik.

Wil je toch klappen en vuur uit je uitlaat?

Dan zijn er setjes te koop die door middel van een bougie in de uitlaatbuis de onverbrande benziene laten ontpolffen/verbanden met als gevolg een fiks vlam.

Doormiddel van op een knop op je dashbord te drukken schakel je de ontsteking ff uit zodat er onverbrande benziene in je uitlaat kom.

Mvg ico

Ik heb bij mijn GSi klappen alleen bij koude motor en gas loslaten. En dat bij groep A uitlaat zonder middendemper.

de Corsa-B X16XE met mantzelbox en spagetti spruitstuk en freeflow uitlaatsysteem (dacht zelfs Katloos), van Bugkiller hier op het forum (toen de motor van mijn Combo nog in zijn Corsa lag), bleek met deze Combinatie flinke klappen te geven, en zelfs te vlammen uit de pijp..

Willem

Thnx!

Ff kijken voor een Freeflow uitlaatsysteem.

Mijn uitlaat is al niet zo best meer.

Maar waar haal je zo'n uitlaatsysteem vandaan?

Groet.

na montage (op het oog) van een nieuwe ontsteking met vacuumvervroeger had onze b gt ook even last van deze fijne klappen, heel even leuk maar wilde het natuurlijk toch goed hebben.

Er zijn echter mensen die het wel leuk vinden om met hun lease diesel express lekker te bumperen bij een oldtimer, soms gaf ik op gepaste wijze antwoord door even van het gas te gaan (soms al klap), of even de overdrive eraf te halen (van 3 met overdrive naar "gewone" 3, KLAPPEN gegarandeerd, als ik dan in mijn spiegel keek zat er wel ineens een lekker groot gat! goed geschrokken en weer wakker! :fy1

ik weer volgas in 3, dan overdrive erop, handjes van stuur, schakelen naar 4 en tegelijk de overdrive eraf (nr gewoon 4) en weer doortrekken,...dan heb je zo'n moderne diesel alweer in je nek hijgen maar ze staan er van te kijken hoelang dat ouwe beestje maar doortrekt..(want ik heb 'm ondertussen al weer in overdrive (4 met overdrive) en dan gaan we al harder dan 160.

Vaak komt er dan altijd weer verkeer tussen..dus van gas af of overdrive (toen KLAP, (nu gelukkig niet meer maar de uitlaat met cherrybomb ipv standaard middendemper geeft al een mooie knetterende sound) eraf en dan begint de lol weer opnieuw! :wors :thumb :D

neem eens een stuk steigerpijp en laat die dan van voor naar achter lopen.

bamerdebammerdebamerdebam....

bb

king:

Met een launchcontrol gaat hij ook goed klapperen. Alleen is dit alleen met wegrijden ofc

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Terug
Naar boven