Hier ook pas een originele verlast voor mijn manta, redelijk werkje met passen en meten maar gaat inderdaad best.
Wil je een gokje wagen dan heb ik nog iets interessants opgevangen op het engelse manta club forum..
Iemand daar claimt dat een Mazda MX5 1.8 spaghetti spruitstuk ( op ebay ongeveer 120 euro nieuw en RVS ) perfekt past.
Dat wil zeggen, de afstanden en diameters van de buizen schijnen identiek te zijn met de c20xe, je hoeft deze dan alleen van de originele plaat af te slijpen en op een c20xe plaat te lassen. Past daarna perfekt wordt beweerd. (in elk geval met het stuur aan de verkeerde kant...)
Voor dat geld misschien een gokje waard, belachelijk goedkoop en het ziet er best leuk uit.
Aan de hand van foto's van deze spruitstukken zeg ik, zou inderdaad wel eens kunnen passen...
Van goedkoop naar duur:
originele compleet verlassen
mazda mx5 1.8 aanpassen
een ashley spruitstuk uit engeland kopen (ongeveer 230 euro nieuw, maar ook een gokje wat betreft de pasvorm)
biesheuvel/bosch/risse spruitstuk kopen (zijn volgens mij allemaal hetzelfde ?)
retropower rvs spruitstuk uit engeland (wederom een gokje met de stuurstang maar wel een pareltje van 700 euro)
mijn keuze voor kant en klaar zou toch de btb 4-2-1 spruistukken die risse e.d. verkopen zijn, die passen gewoon best goed in een manta / ascona b met het stuur aan de goede kant, zelfs met de koppelingskabel kwam ik goed weg in een vorige manta.