Ja dat kan wel die van mij zat op 190 pk tot mijn krukas afbrak
Daarna niet meer geprobeerd moet er wel bij vertellen dat ik een compressie van 1:13 had en verplicht moest mengen aangezien hij met standaard benzine niet meer goed liep.
Maar ik weet iemand die een SEH met 1.8S kop op 210 pk zit maar dan is wel alles uitgewogen, en aangepast, Ok ben met je eens dat de koppel van een Drukgevuld systeem velemalen beter is alleen daar heb je met lage toeren niet zoveel aan.
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by madmax1969
Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouw
Ik wil wel eens zien of je over de 200 pk kunt halen met die setup... Want met een turbo setup is dat redelijk te doen...
ALs je nog niet met vuldruk hebt gereden kun je dit totaal niet vergelijken.. wat denk je wat voor koppel je erbij krijgt met een geblazen motor.. Daar kan een atmo motor nooit tegenaan... :vertag