Tuning by EDS?

heeft niks met de bak te maken.

Ik had er meestal 95 in nu met de chip 98. dat in combi met de chip zorgt dat ie soepeler loopt.

je trapt om 120 te rijden het gaspendaal gewoon minder in.

maaruhh...ff voorbeeldje.. 3000 rotaties van het blok, in de bijv. 5de versnelling is 130 ofzo.

dan wordt 2800 rotaties in ze 5e versnelling niet opeens ook 130...

dan kan jeje blok wel gaan chippen, maar dat verandert niets aan de bak. de verhouding blijft het zelfde.

als je 95 tankt of 98 scheelt

als je bergop gaat rijden rij je ook geen 130 met 3000 toeren, dan hem je er misschien wel 4 nodig.

hoe makkelijker je motor het heeft, hoe minder toeren je nodig heeft.

Wat Dion bedoeld:

Of je je motor nu opvoert naar 100pk, 200pk of 500pk.

Hij zal in alle gevallen 130km rijden met 3000tpm in de 5de versnelling.

Tenzij je een andere bak of andere wielen monteert.

jep

of je koppeling moet behoorlijk slippen :angel

kijk naar deze corvette bv,

die draait 7000 rpm bij 0 km/h jonguh!!!! :jerry

[youtube:cc0cxn39]

@remutr wrote:als je 95 tankt of 98 scheelt

als je bergop gaat rijden rij je ook geen 130 met 3000 toeren, dan hem je er misschien wel 4 nodig.

hoe makkelijker je motor het heeft, hoe minder toeren je nodig heeft.

Ik zou eens een boekje gaan lezen over techniek. :lol:

Je kunt dingen nabouwen met technisch lego.

Wow, ik ben echt niet technisch.. maar zelfs ik weet dat het met de v-bak te maken heeft... met de verhoudingen etc die daarin zitten.

@turbosix wrote:Wat Dion bedoeld:

Of je je motor nu opvoert naar 100pk, 200pk of 500pk.

Hij zal in alle gevallen 130km rijden met 3000tpm in de 5de versnelling.

Tenzij je een andere bak of andere wielen monteert.

de wielen zijn wel veranderd

14 inch 185 70 14 is nu 195 65 15, zou dat het zijn.

en de stand van het gaspedaal zou dat het lagere verbuik moeten zijn. nu 98 met chip ipv 95 zonder chip.

Sorry voor de verwaring.

Nou, je werkelijke snelheid verandert wel, op je km-teller Zou je geen afwijking moeten hebben. Op bijvoorbeeld de tomtom wel.

@ Rick

Ik heb niemand gesproken...Ik ben er geweest ..Vorig jaar was er een speciale korting..

viewtopic.php?f=191&t=171655

Toen was het nog 25 euro goedkoper en ik heb een non atmosferische motor.....Ik heb samen met een maatje mijn auto toen laten tunen en vele met mij op het forum..

viewtopic.php?f=191&t=173876

Je kunt ook goedkoper naar Vtune maar die gebruiken piggy bags en ik heb daar al een heleboel ellende over gehoord...

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9907&sid=d7c5bf3e5a24e039668c31ec3d2dfde2" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tdiclub.nl/ftopic41666.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?8,3544910" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik denk dat EDS het niet goedkoper dan 400 euro doet... Geloof me nou maar die gasten van Unlimited Tuning weten echt wat ze doen..

Je kunt/mag alees zien wat ze doen, er zijn geen geheimen, weten ze het niet zeker dan wordt er eerst met importeurs/dealers gebelt...Je kunt je er geen buil aan vallen. Alles wordt op maat voor jouw auto gemaakt..Geloof me nou maar, die gaat na een dagje UT echt beter presteren...

Ik heb mail terug van UT en die doet het ook niet goedkoper dan 400 ;) en dat zit dichterbij. Dus het zal toch UT worden.

@turbosix wrote:Ff ontopic:

Heb je al mailtjes terug gehad Rick?

Ik denk dat je bij beide wel goed terecht bent!

En, nee.. van EDS heb ik nog alle tijd geen reactie. Mijn mail had ik trouwens vrijdag al verzonden met vragen over de mogelijkheden. Zal het druk zijn?

@Edvries wrote:@remutr wrote:goed bedrijf als ze je geen mailtje terug sturen

Ja dat zegt enorm veel over de kwaliteit van motor tuning ... :hmmz

Wel over de bereikbaarheid als je problemen hebt met hun tuning...Bij een storing wil je denk ik geen dagen wachten op een mailtje. Zegt wel veel over de manier van zaken doen..

Terug
Naar boven