Dank voor je reactie Speaker :thumb
Ik heb veel goede dingen gelezen over EDS in dit forum. Aangezien ik in omgeving Enschede rijd ik er zo naartoe...
Met één ding zit ik nog in mijn maag: Hoe zit het met mijn DPF (roetfilter)? Ga ik daar geen problemen mee krijgen?
Ik zie wel eens getunede Duitse diesels voorbij blazen op de A1 hier met een dikke zwarte rookpluim erachter en daar zit ik juist niet op te wachten...
O ja: Tevens laat ik mijn distributieriem over 10.000 km. vervangen (bij 150k). Is dit dan wel een goed moment om mijn Vec. te laten tunen... :hmmz
STiGGEL
@speaker wrote:@remutr wrote:vtune rekent meestal met 10% vermogens winst.
Maar het meeste merk je het koppel, kan nu met de 1.6 van 45 km naar 80 km in de vijf optrekken en nog pakt ie mooi op.
meer toeren hoef je niet eens te maken, alleen bij de staande start merk je gewoon dat ie makkelijker naar de 4500 a 5000 toeren loopt.
zeker interessant voor een caravan.
Hij heeft een diesel he ! Dus daarmee gaat het wat anders dan een benzine ( turbo-loze ) motor!
@ Stiggel: Je 120pk zal omhoog gaat naar iets tussen de 170 en 190 pk , maar dat ligt aan je motor en aan wat jij wilt.
En het koppel gaat natuurlijk ook flink omhoog , dus ideaal voor het trekken van een caravan of aanhanger.
Slecht voor de motor is het niet. Het ligt helemaal aan je zelf en hoe jij rijdt en je auto onderhoudt. ( zelfs mensen die hem niet tunen krijgen zo'n blok stuk door hem bijv. niet eerst warm te rijden ,maar meteen het gas er flink op.
Mijn ervaring met het tunen van m'n vec is prima. Ik heb er nooit spijt van gehad en ik rijdt er nu ruim 100.000km mee rond ( teller staan nu op 247.000km ) Ik blijf het heerlijk vinden , al dat vermogen , al spreek ik het maar zelden aan ... het is prettig als het er is als je het nodig hebt....
Ik zeg ... DOEN !!
En bij wie .... tja dat is persoonlijk. Ik vindt EDS een prima bedrijf , maar Raaf is weer weg van een ander ... en zo heb je er nog wel een paar :hmmz