Torx carterplug Vectra bj 2000

Ik kan deze niet passen: ik moet deze bestellen, heb enkel losse bits (waar geen markering op staat), maar kan daar niet genoeg kracht op zetten. De plug zit te vast. Daarom dat ik er een ga bestellen met een vierkant van 1/2".

Gewoon een standaard bout bestellen, die krijg je na een jaar ook nog los, zit niet vol troep, draait niet door en heb je geen speciaal torks bitje voor nodig. ;) Heb die torks zelf met veel problemen eruit weten te krijgen na 2,5 uur noeste arbeid. Daarna meteen een gewone aftappplug gehaald. Torks op die plek heeft weinig (lees: helemaal géén) meerwaarde behalve dat het extra moeite kost het ding bij een oliewissel los te krijgen.

ik heb er al zo een "shuifstuk met wringstaaf" in 1/4" op kapot gemaakt deze morgen :-s Vervangen door een gewone plug van 17 of 19 is een goed idee.

Ieder z'n ding natuurlijk. ;) Heb destijds voor € 35 een Hazet torks dopje gehaald. 1x proberen te gebruiken, te moeten constateren dat de plug compleet rondgedraaid werd van binnen en daarna meteen afgezworen. Met veel pijn en moeite aan twee zijkanten een rechte kant gevijld en toen met een bahco 't ding eruit kunnen krijgen.

Paar weken terug nog een oliewissel gedaan. Gewoon boutje losgedraaid, nieuw koperen ringetje erop, uit laten druppelen, terug erin. Fluitje van een cent. Nooit meer torkse carterplugjes voor mij. ;)

Rond draaien van de plug redt je alleen als iemand torx 40 gebruikt heeft ipv 45.

Heb het zelf ook al gehad dat ik m aan gort draaide. Had de verkeerde dop gepakt.

Jup, dat gebeurt alleen met mishandeling.

en deze stoppen gaan ondanks je ze haast niet vast zet, knap vast zitten met der tijd (ivm warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud)

Pas iig op met uitslaan van de plug. Normaal als ie rond is kun je er een andere torx in tikken....maar die pannen van tegenwoordig zijn van alu. Daar ram je zo een scheur in

Terug
Naar boven