Ik denk ook dat het de termostaat is. Heb ik recentelijk ook laten vervangen.
Die temperatuurmeter is wat verraderlijk. Hij komt maar net boven de 90 graden tijdens het rijden, en bij een correcte termostaat gaat de meter bij het eerste streepje NA de 90 graden alweer teruglopen naar 90 graden.
De rest van de meter lijkt dus zinloos, omdat de 100 graden helemaal rechts staat en de meter dus vrijwel nooit ergens in het midden staat. Maar als je een flinks stuk hebt gereden, en je rijdt dan een stad of dorp in waar het wat rustiger gaat (of verkeerslicht) dan loopt de meter wat verder door naar rechts (soms wel 1 streepje voor de 100 graden) waarna de ventilator ingrijpt om de boel weer binnen de perken te houden. Maar zoals gezegd, blijft de meter vaak net rond de 90 graden aanwijzen, en dat is OK voor een 92 graden termostaat.