temperatuur indicatie

lonius41

Post weinig
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Grandland 1.2 130 pk 8 traps automaat.

Hiervoor diverse Zafira's geredenb.

Ik moet nu echt wennen aan allerlei Tomtomachtige infotainment displays.

Zo ook met de aanduiding over de buitentemperatuur.

Deze informatie komt linksboven in het display te staan, echter is qua duidelijkheid nauwelijks te lezen.

De rest van de info is redelijk duidelijk zichtbaar, maar de buitentemperatuur dus niet.

Hoe is de ervaring bij de ander Grandland rijders.

Alvast dank voor jullie ervaringen. :help:

Buitentemperatuurlampje is enigste lampje van het display dat niet 'vet' verlicht is. Wel redelijk fatsoenlijk afleesbaar maar niet zoals de meeste andere indormatie, 'vet' verlicht.

Bedankt quandor,

Zou dat aan te passen zijn. Met een beetje zonlicht van buiten is het haast niet zichtbaar.

Nee, da's niet aanpasbaar. Ook ik heb mij verbaasd over het feit dat dat lampje niet 'vet' verlicht is, dit in tegenstelling tot de meeste andere info op het display.

Temperatuur is bij mij ook slecht afleesbaar overdag met een zonnetje (zie foto). Vind ik echter niet zo spannend. Als ik wil weten hoeveel graden het is vraag ik het wel aan Siri.

dfgxh71sra7lu3qkqv8hrvnrflvckdko.jpg

De slechte afleesbaarheid geldt helaas ook voor de filemeldingen (zie foto)

Waar is het gevaar en waar is de weg opgebroken (afgesloten).

Dealer weet hier geen raad mee en Opel Nederland (vanuit Belgie) heeft ook geen oplossing.

Het aflezen veroorzaakt een levensgevaarlijke situatie als je onder het rijden wil weten waar de weg is afgesloten.

qv5llkatc6aul52j6m29sctfh35788np.jpg

De slechte afleesbaarheid geldt helaas ook voor de filemeldingen (zie foto)

Waar is het gevaar en waar is de weg opgebroken (afgesloten).

Dealer weet hier geen raad mee en Opel Nederland (vanuit Belgie) heeft ook geen oplossing.

Het aflezen veroorzaakt een levensgevaarlijke situatie als je onder het rijden wil weten waar de weg is afgesloten.

qv5llkatc6aul52j6m29sctfh35788np.jpg

Ook voor deze afleesbaarheid geldt net zo als voor de filemeldingen.

Er komt een systeemupdate vanuit Opel, dus daar wachten we maar weer op.

Systeemupdate is vanaf vandaag te downloaden via de Peugeotwebsite (net als de update van kaarten voor het navi-systeem) :good:

prt18vaclg2nvf7sxf8hzn5wsiuz71in.jpg

Terug
Naar boven