Storing ABS & Interieurverlichting Astra-G-CC 1.6SZR

Beste mensen,



Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn Astra. Ik zal het zo zorgvuldig mogelijk proberen te formuleren.



Het lampje van de ABS brandt geregeld. Soms niet, meestal wel.

Als het lampje uit is, en ik trap op de rem, net op het moment dat t lampje aan gaat, voel ik 3 keer een soort tikje in het rempedaal. Daarna gaat het lampje aan.

Hierbij laat de snelheids meter zijn werk af en toe ook nog wel eens in de steek. Die begint een eigen leven te leiden. Dit is echter niet vaak, maar toch geregeld. Als ik stationair sta te draaien, springt ie soms ineens omhoog naar ongeveer 30 kilometer per uur, of nog hoger. Als ik bijvoorbeeld 50 rij (mag ook andere snelheid zijn) valt ie ineens op 0.

Ook blijft de interieur verlichting branden. Ik moet nu een zekering eruit halen als ik de auto parkeer.



Bij de garage hebben ze een wielnaaf vervangen. Die gaf geen snelheid meer aan, en daar lag het probleem. Echter keert het probleem terug, en kunnen zij ook niet goed zeggen waar het probleem vandaan komt. Wellicht de pomp of computer zeiden ze.



Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En zou dit probleem met de electronica of computer te maken kunnen hebben?

En zou dit opgelost kunnen worden doormiddel van het resetten van de computer (en zo ja, hoe moet dit?)?



Hopelijk heeft iemand antwoord!



Groetjes!
 
ABS:

- laten uitlezen, vermoedelijk wielsensor kapot.



Interieur verlichting:

- Staat de lichtschakelaar niet uit getrokken??

- Zo ja: schakelaar indrukken

- Zo nee: vermoedelijk een van de deurcontacten kapot.



Willem
 
ABS:

- laten uitlezen, vermoedelijk wielsensor kapot.



Interieur verlichting:

- Staat de lichtschakelaar niet uit getrokken??

- Zo ja: schakelaar indrukken

- Zo nee: vermoedelijk een van de deurcontacten kapot.



Willem
 
Beste Willem,



Bij de garage hebben ze de computer uitgelezen. Ze konden echter niks meer vinden dan de wielnaaf.

En wat de verlichting betreft, die doet die gekkigheden niet continu. Het was 2 week lang over, maar nu begint die weer te branden. Ook als ik de auto parkeer en op slot doe, blijft ie branden.



Heb je ook enig idee wat die snelheidsmeter kan zijn?



Groetjes,



Jelle
 
Beste Willem,



Bij de garage hebben ze de computer uitgelezen. Ze konden echter niks meer vinden dan de wielnaaf.

En wat de verlichting betreft, die doet die gekkigheden niet continu. Het was 2 week lang over, maar nu begint die weer te branden. Ook als ik de auto parkeer en op slot doe, blijft ie branden.



Heb je ook enig idee wat die snelheidsmeter kan zijn?



Groetjes,



Jelle
 
Terug
Naar boven